fallback

Шефът на Ford: Искаме да сме като Tesla в сегмента на търговските автомобили

Звеното на концерна Ford Pro ще бори конкуренцията при софтуерните разработки и зарядната инфраструктура

13:57 | 26.01.22 г.

Главният изпълнителен директор на Ford Motor Co. Джим Фарли беше аплодиран от Wall Street, след като увеличи производствената цел на американския концерн за своя електрически пикап F-150 до 150 хил. броя годишно, което е тройно повече спрямо предишните планове, съобщава Ройтерс.

Сега Фарли иска инвеститорите и купувачите на търговски превозни средства да обърнат повече внимание на софтуера и услугите, които Ford ще предлага с тези пикапи, докато компанията се дистанцира постепенно от двигателя с вътрешно горене.

По време на събитие в Сонома, Калифорния, тази седмица Фарли и други представители на ръководството на Ford предоставиха повече подробности за стратегията на производителя по отношение на търговските превозни средства и звеното Ford Pro.

Налице са амбициозни цели. 

„Това е първият ход на Ford, който цели наистина да расте мащабно и да ангажира сериозни ресурси за осигуряване на приходи от софтуерни услуги“, изтъква Фарли пред Ройтерс.

Ford Pro е звено на концерна, създадено през май 2021 г., с фокус изключително върху корпоративните клиенти и правителствата.

Ford си е поставил за цел да увеличи годишните приходи на Ford Pro на 45 млрд. долара до 2025 г., което е с 67% повече спрямо приходите на бизнеса от 2019 г. Според Фарли звеното проправя пътя на Ford към разширяване на предлагането на дигитални услуги за клиентите на дребно.

Пазарите на търговски превозни средства в САЩ и Европа са фрагментирани, изтъква още Фарли. Ford може да използва позицията си на водеща марка за търговски превозни средства в тези региони, за да бъде лидер, докато този сегмент се електрифицира.

„Ние сме Tesla за тази индустрия“, подчертава Фарли.

Ford Pro цели да подсили своя бизнес за зареждане на електрически търговски превозни средства, използвайки софтуер и работници от Electriphi, която беше придобита от Ford през юни 2021 г.

Звеното развива и партньорство със Salesforce.com Inc., базирана в Силициевата долина компания за софтуерни разработки.

И преди Ford е правил опити да разшири бизнеса си с услуги с по-висок марж. В началото на този век компанията придоби верига за автомобилни сервизи в опит да генерира приходи от по-голяма част от жизнения цикъл на превозните средства. Впоследствие тази диверсификация е изоставена.

Новата стратегия на Ford ще трябва да се справи със силната конкуренция, която се състезава да продава електрически микробуси и пикапи на корпоративните клиенти.

Усилията на Ford Pro да доразвие своя бизнес със зарядни станции ще се сблъска с конкуренцията в лицето на компании като ChargePoint, които вече са се установили на пазара.

Рет Рикарт, чиято базирана в Охайо Ricart Automotive Group е основен клиент на Ford по отношение на търговските превозни средства, споделя, че ръководството на автомобилния производител си е „написало домашното“ за Ford Pro.

От Ford посочват, че свързващите технологии, включително телематичните системи, предоставят на концерна трамплин за напредък в сферата на съхранение и обработване на данни, което ще послужи като база за генериране на допълнителни приходи.

Ford може да анализира колко километра са изминали превозните средства от даден автопарк и къде са паркирани, за да проектира хардуер и софтуер, които позволяват презареждане в централното депо или в дома на служител, или и двете, изтъква Муфи Гадиали, бивш главен изпълнителен директор на Electriphi, сега ръководител на бизнеса на Ford Pro за зареждане на електрически превозни средства.

„Чрез телематиката можем да им дадем много точен план, базиран на това как функционират тези автопаркове“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:30 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още