Напоследък нещата за Mercedes-Benz вървят отлично. Въпреки недостига на чипове в цялата индустрия базираният в Щутгарт автомобилен производител увеличи оперативната си печалба повече от четири пъти до 29,1 млрд. евро през миналата година. Рентабилността се повиши до 12,7%. Марката със звездата никога не е била толкова печеливша в своята повече от 136-годишна история.
На фона на добрите резултати служителите получават бонус от по 6000 евро, а акционерите - рекорден дивидент от общо 5,35 млрд. евро. Сега вече е ясно: бордът на директорите на Mercedes също може да очаква увеличение на заплатите.
Например главният изпълнителен директор на групата Ола Келениус има право на целево възнаграждение от 6,1 млн. евро за финансовата 2021 година. През предходните две години той е получил съответно 5,9 и 3,5 млн. евро, се посочва в доклада за възнагражденията на Mercedes-Benz, публикуван в петък и цитиран от Handelsblatt.
Келениус е получил реална заплата от около 4,3 млн. евро за миналата година, а останалата част от сумата ще получи по-късно, тъй като част от заплатата винаги се изплаща на следващ етап. Това съответства на увеличение от 18%. След главния изпълнителен директор следващият по заплащане член на управителния съвет на Mercedes е Хубертус Троска, ръководител на отдела за Китай. Мениджърът е получил 3,1 млн. евро за работата си.
През миналата година членовете на управителния съвет на Mercedes са спечелили средно по 2,1 милиона евро. Като цяло възнагражденията, които реално са били предоставени на членовете на управителния съвет, са се увеличили от 18 на 21,3 млн. евро.
Бившият главен изпълнителен директор Дитер Цетче все още е получавал обезщетения в размер на 3,5 млн. евро през 2021 г., а бившият финансов директор Бодо Вебер - около 1,1 милиона евро. Миналата година Mercedes похарчи общо над 15 милиона евро за обезщетения на други бивши членове на борда.
През 2022 г. висшето ръководство на компанията може да увеличи заплатите си още повече. В края на краищата бизнесът продължава да е добър. Търсенето на лимузини и автомобили от типа SUV остава високо. Продажбите на Mercedes се очаква да се увеличат леко. А за моделите от висок клас като S-класа, G-класа, Maybach или AMG германците очакват дори увеличение на продажбите с повече от десет процента.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert