Първо се появи Daimler, а след това Mercedes: През 1900 г. швабската компания Daimler-Motoren-Werke решава да предложи най-новия си модел под името Mercedes - на името на дъщерята на важен бизнес партньор. Марката със звездата става известна в цял свят, но самият автомобилен производител се назоваваше Daimler - досега.
На 1 февруари Daimler официално се сбогува с името си. От вторник компанията ще се нарича Mercedes-Benz Group. По този начин председателят на Управителния съвет Ола Келениус приключва мащабното корпоративно преструктуриране, започнало в края на миналата година с отделянето на бизнеса с камиони Daimler Truck. Оттогава съществуват две отделни дружества, и двете листнати на фондовата борса. Сега Mercedes-Benz ще се концентрира върху бизнеса с леки автомобили и микробуси, пише der Spiegel.
Богатата на традиции марка със звездата трябва да се използва като име на компанията, за да стане производителят по-привлекателен, заяви Келениус миналата седмица. „Виждаме, че вниманието към Mercedes се е увеличило през последните 12 до 18 месеца", обобщи главният изпълнителен директор. Обявената от него цел е да утвърди Mercedes-Benz като луксозна марка. Според допълнителната информация промяната на името ще бъде вписана в търговския регистър именно днес.
Според експертите марката Mercedes-Benz е много ценна. През минатата година например американската консултантска фирма Interbrand я оцени на почти 51 млрд. долара. Само японският конкурент Toyota се представя по-добре сред международните производители на автомобили. Начело на списъка обаче са американските компании Apple и Amazon.
„Инвеститорите може да започнат да възприемат Mercedes като Lucid Motors или Tesla и да ѝ дават оценка като на производител на електромобили“, коментира анализаторът на европейската автомобилна индустрия Том Нараян от компанията RBC Capital Markets.
„Но Lucid и Tesla започнаха на сто процента с електромобили. Mercedes трябва да превърне съществуващия си бизнес с двигатели с вътрешно горене в електромобили. Това може да е ограничение за ръста на оценката в краткосрочен план“, допълва той.
Според Даниел Шварц, управляващ директор в компанията Stifel, оценките отразяват мнението, че германските брандове са в дефанзивна позиция, принудени да защитават пазарния си дял.
„Оценката на Tesla се основава на допускането, че тя ще спечели пазарен дял от германските производители, които нямат сравним потенциал за растеж на приходите“, допълва той.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век