fallback

Geely очаква проблемите с доставките да свият рентабилността ѝ през 2022 г.

Компанията отчете спад на печалбата за 2021 г. с 12% до 4,85 млрд. юана

11:54 | 23.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската автомобилна компания Geely Automobile Holdings Ltd. очаква нарастващите цени на суровините и световният недостиг на чипове да свият рентабилността ѝ и да засегнат продажбите през настоящата година, съобщава Ройтерс.

Geely отчете спад на печалбата за 2021 г. с 12% до 4,85 млрд. юана (761,64 млн. долара) в сравнение с 5,53 млрд. юана, регистрирани през 2020 г.

Китайският концерн, който разполага с дялове във Volvo Cars и Daimler AG, отчете ръст на приходите в размер на 10% до 101,6 млрд. юана. 

„Засилващата се конкуренция в Китай, покачването на цените на суровините, другите смущения, свързани с пандемията (от коронавирус) и световният недостиг на чипове, не показват признаци на затихване и ще продължат да оказват натиск върху резултатите от продажбите и рентабилността на групата през 2022 г.“, изтъкват от Geely.

Концернът цели да продаде с 24% повече превозни средства през тази година спрямо резултатите от 2021 г., или 1,65 млн. броя, посочвайки, че се стреми да разшири допълнително своето присъствие на нови пазари като Югоизточна Азия, Близкия изток и Западна Европа.

Компанията също така препоръча изплащане на дивидент от 0,21 хонконгски долара за обикновена акция.

През януари Geely обяви, че очаква международните му продажби да нараснат с 10% до 2,5 млн. превозни средства през тази година, подкрепени от силното търсене на електрически автомобили и други видове коли с ниски нива на емисии на парникови газове. Компанията отчете 5-процентно увеличение на продажбите за миналата година до рекордните 2,2 милиона превозни средства. Продажбите ѝ на автомобили с алтернативно задвижване нарастват с повече от 70%, надхвърляйки 330 хил. броя. Тези автомобили представляват повече от 15% от общите продажби на Geely.

През януари Geely се нареди на пето място в Китай при продажбите на автомобили със 115 270 броя. Лидер е германската група Volkswagen с 227 953 продажби, следвана от японските компании Honda (154 762 броя) и Toyota (151 159 броя).

Продажбите на автомобили в Китай нараснаха през миналата година, подпомогнати от силното търсене на автомобили, използващи нов вид енергия, но представителите на индустрията предупредиха, че въздействието на дефицита на чипове и поскъпващите суровини - проблем, задълбочен от руската инвазия в Украйна, ще продължат да притискат сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:48 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още