Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) рязко увеличи в неделя размерна на наказанията за автомобилните производители, чиито превозни средства не отговарят на изискванията за горивна ефективност, съобщава Ройтерс.
Това решение представлява своеобразна победа за Tesla Inc., тъй като компанията произвежда само електрически превозни средства. В същото време традиционните автоконцерни са изправени пред риска да плащат глоби в размер на стотици милиони долари.
Според NHTSA решението „увеличава отговорността на производителите за нарушаване на националните стандарти за икономия на горивото“, а увеличението на наказанието „стимулира производителите да търсят подобрения на икономията на гориво“.
Администрацията на бившия президент на САЩ Доналд Тръмп забави въвеждането на регламент, който удвоява размерна на наказанията за автомобилните производители, които не изпълнят изискванията за средна корпоративна икономия на гориво (CAFE), който обхваща периода от 2019 г. насам.
Окончателното правило на NHTSA, което влиза в сила 60 дни след публикуването му, въвежда тези по-високи наказания и ги увеличава допълнително за колите, произведени през 2022 г.
Окончателната регулация беше подписана в четвъртък от служители на NHTSA.
Размерът на глобата се увеличава от 5,5 долара на 14 долара за всяка 0,1 миля на галон (mpg), с която превозните средства изостават от стандартите за икономия на горивото, като наказанието се прилага за всяко едно превозно средство, което заплашва концерните от солени глоби при положение, че те произвеждат милиони автомобили всяка година за американския пазар.
Автомобилните производители протестират срещу увеличаването на наказанията през 2016 г., предупреждавайки, че това може да засили разходите на индустрията с поне 1 млрд. долара годишно. Очаква се решението да коства на Stellantis, компанията майка на Chrysler, до 572 млн. долара, според предварителните оценки на компанията.
Онези концерни, чиито превозни средства постигат по-високи нива на икономия на горивото, могат да продават кредити на автомобилните производители, които не отговарят на правилата. Такъв е случаят с Tesla, която отчита милиони долари приходи от продажба на кредити както в САЩ, така и в Европа.
NHTSA изчислявам че за 2019 г. година производителите на автомобили ще дължат 294 млн. долара при новия размер на глобата, в сравнение със 115,4 млн. долара при предишната ставка.
През август регулаторът предложи повишаване на изискванията за икономията на гориво с 8% годишно за 2024 до 2026 г. Очаква се NHTSA да издаде окончателните си правила с хоризонт до 2026 г. тази седмица.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos