fallback

Honda атакува Китай с изцяло нова серия електромобили

Концернът ще произвежда на местно ниво моделите от e:N чрез своите съвместни предприятия с Dongfeng и GAC

13:01 | 19.05.22 г.

Honda прави голям залог за Китай, където японският автомобилен производител току-що пусна серията e:N, захранвана с батерии, която отразява новата ценова стратегия на компанията за най-големия пазар на електрически превозни средства в света, пише Nikkei Asia Review.

Серията дебютира през април и се очаква Honda да въвежда постепенно още модели с увеличаването на продажбите и производството.

Китайският пазар на електромобили бързо се поляризира. От една страна са превозните средства от висок клас, а от другата тези, които са за потребителите с по-скромни доходи.

Новите електромобили на Honda ще се предлагат при базова цена от 26 хил. долара, което ги прави по-евтини от колите на Tesla, тъй като са насочени към средния клас в Китай. Японският концерн гради стратегия, с която да успее да увеличи възвръщаемостта на този пазар.

honda1

„Китай е напреднала страна, що се отнася до електрическите превозни средства и именно там нашите електромобили са проектирани да побеждават конкуренцията“, изтъква Кацуши Иное, ръководител на операциите на Honda в Китай.

Компанията обединява усилия със Sony Group и General Motors в областта на електромобилите в опит да постигне въглероден неутралитет до 2050 г., докато e:N се разглежда като стъпка тази екологична посока.

Серията ще предложи първите електромобили, които ще носят логото на Honda в Китай. Концернът планира да представи 10 модела през следващите пет години, използвайки наскоро разработена платформа.

Първата кола от серията - спортният автомобил e:NS1 - беше пуснат на пазара от местното съвместно предприятие Dongfeng Honda. Друго съвместно предприятие, GAC Honda Automobile, ще започне да приема предварителни поръчки за e:NP1 по-късно този месец, предлагайки подобен на e:NS1 модел.

honda2

Размерът на e:NS1 го поставя в европейската категория, наречена B-сегмент, който включва субкомпактни автомобили. Цената започва от 175 хил. юана (около 26 хил. долара), при включени субсидии. Батерията осигурява пробег от 510 км и е произведена от китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), най-големия производител на автомобилни батерии в света. Honda е инвеститор в компанията.

Колата разполага с 15,1-инчов сензорен дисплей, а водачът може да търси дестинации и да отваря и затваря прозорци с гласово управление на мандарин. Поддържат се и кантонски и съчуански диалекти. Автомобилът има и функция, която засича дали водачът е разсеян или заспива.

honda3

Засега моделите e:N ще се произвеждат в съществуващите фабрики на съвместните предприятия на Honda в Китай, но компанията планира да изгради нови съоръжения, предназначени за електромобили, които се очаква да заработят през 2024 г. Японският концерн планира да изнася част от продукцията към други пазари, включително и в Европа през 2023 г.

С пускането на серията e:N, Honda планира да даде приоритет и на онлайн продажбите, позволявайки на клиентите да завършат целия процес, от поръчка до доставка, през интернет.

Honda продаде 1,56 млн. превозни средства в Китай миналата година, което представлява спад от 4% година по-рано. Конвенционалните автомобили и хибридите съставляват по-голямата част от продажбите ѝ, като броят на електромобилите достига около 10 хил.

Но Honda се цели високо. Компанията планира да увеличи продажбите на изцяло електрически коли в Китай до 800 хил. превозни средства през 2030 г. Постигането на тази цел ще зависи от успеха на моделите от e:N.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:14 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още