fallback

Моделите на Porsche се обезценяват най-бавно сред премиум марките

В същото време много премиум автомобили губят повече стойност от по-евтините си варианти, изчисляват от carVertical

17:07 | 17.06.22 г.

Когато нов автомобил излезе от автосалона, той веднага губи голям дял от своята цена на дребно. Вярно е, че стойността на превозното средство продължава да намалява с течение на времето, но някои марки коли се обезценяват по-бързо от други. За да се установи кои марки губят с по-бърз темп своята стойност, carVertical извършва проучване, засягащо информация, събрана между 2019 и 2022 г. за Европа, САЩ и Австралия.

Според анализа най-бавно се обезценяват автомобилите на марките Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) и MINI (-85,5%). Тези коли запазват най-дълго време своята стойност след излизане от шоурумите спрямо първоначалната им цена. Така например Porsche ще изгуби само 64,4% от своята първоначална стойност през годините, докато автомобилите Lexus ще изтрият 89,9%.

„Макар че и Porsche произвежда спортни автомобили, неговите модели са достатъчно практични и за ежедневно шофиране. 911 вероятно е един от най-емблематичните автомобили в историята, с огромна фен база. Нищо чудно, че търсенето му надминава предлагането. Автомобилите на Porsche са надеждни, издръжливи и имат отличителен вид, който привлича клиенти“, обяснява Матас Бузелис от carVertical.

carVertical1

Сред автомобилите с висока остатъчна стойност се появяват и по-традиционни марки като Hyundai и Toyota. Тези превозни средства са по-достъпни и обикновено предлагат по-ниски разходи за поддръжка, което повишава тяхното търсене сред купувачите на употребявани автомобили.

Докато някои първокласни марки като Jaguar, Land Rover и Lexus имат по-ниска тенденция към обезценяване, това не винаги е така.

Много премиум автомобили губят повече стойност от по-евтините си варианти

Най-бързо обезценяващите се марки автомобили през годините са Chrysler, Audi и Seat. Например максималното обезценяване на нов Chrysler в крайна сметка ще падне до 96,8% (средно за 25 години), което превръща бранда в марката, която губи по-голямата част от стойността си на пазара. В интерес на истината около половината от марките в тази графика за обезценяване на автомобили са от премиум клас. Макар че потребителите обожават Infiniti, BMW и Volvo, тяхната стойност намалява значително с течение на времето.

carVertical2

За сравнение, автомобилите Toyota достигат най-ниската си стойност на възраст от 19 години, докато тези с марка BMW достига това при експлоатационна възраст от 21 години. При все това автомобилите Toyota губят около 88,7% от стойността си, докато колите на BMW – 93,8%.

Какви фактори довеждат до тези разлики?

„BMW и други марки луксозни автомобили обикновено имат функции и технологични подобрения, които купувачите на автомобили втора употреба не оценяват. Ако можете да си позволите ново BMW, Mercedes-Benz или Land Rover, вероятно искате пълните лукс и иновации, които можете да получите. Човек, търсещ употребяван автомобил, дава приоритет на цената и разходите за поддръжка спрямо всички ненужни функции. Ето защо употребяваната Toyota за много клиенти е по-привлекателна от BMW“, коментира Бузелис.

Собствениците на Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) и Skoda (-95%) също не трябва да очакват добра сделка при продажбата на своите стари автомобили.

Използваните автомобили достигат най-ниската си стойност на различни етапи

Според анализа на carVertical средната възраст на най-обезценяващите се превозни средства е 20 – 23 години. Различните марки автомобили обаче достигат най-ниската си стойност на различни етапи.

carVertical3

Porsche и MINI губят най-голям дял от стойността си, когато достигнат 15 години. След като достигнат този етап, стойността им започва да расте отново. Добре запазените модели може да са ценна инвестиция. Isuzu, Suzuki, Kia и Dacia са от противоположната страна на спектъра – достигат най-ниската си стойност на 30-годишна възраст.

Ако даден модел се счита за рядък, стойността му може да нарасне значително с течение на времето. През 90-те години на миналия век BMW произвежда само 891 екземпляра M5 E34 Touring. 20 от тях са имали специално име – Elekta – и са били създадени за италианския пазар. Задвижван от 3,8-литров двигател с мощност 335 к.с., този модел комби получава също и специални боя и интериорен стил. Да търсите използвана Elekta днес е като да търсите игла в купа сено, изтъкват от carVertical. Автомобилните ентусиасти трябва да са готови да похарчат не по-малко от 100 хил. долара, за да паркират такъв екземпляр в гаража си.

Докато обикновена кола вероятно ще се озове на сметището след 20 – 30 години, коли на марките Porsche или Jaguar с документирана сервизна книжка и безупречна история може да станат още по-ценни с времето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:04 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още