fallback

Toyota свива производствените цели с 50 хил. коли за юли заради дефицита на чипове

Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял очаква да произведе 800 000 автомобила в рамките на следващия месец

17:23 | 22.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Toyota Motor Corp. намали в сряда глобалния си производствен план за юли с 50 000 превозни средства, тъй като недостигът на полупроводници и прекъсванията в доставките на части заради COVID-19 продължават да ограничават производството, съобщава Ройтерс.

Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял очаква да произведе 800 000 автомобила в рамките на следващия месец. 

„Тъй като перспективите напред остават помрачени поради недостига на полупроводници и разпространението на COVID-19, има вероятност производството да бъде по-малко“, предупреждава японската компания.

Toyota и други производители на автомобили продължават да се борят с прекъсванията във веригите на доставка и недостига на компоненти, причинени от пандемията от COVID-19, включително тези в резултат на скорошните коронавирусни блокади в Китай.

Автопроизводителите също трябва да се конкурират за ограничените доставки на полупроводници с други концерни, като производителите на потребителска електроника.

Toyota се придържа към годишната си цел за глобално производство от 9,7 милиона превозни средства, въпреки че компанията сигнализира през май, че прекъсванията при доставките в крайна сметка ще я принудят да намали тази цел.

Компанията също така обяви, че удължава периода на производствени прекъсвания в своите японски фабрики през следващия месец. Това ще засегне изграждането на модели като GR Yaris и електрическия SUV bZ4X.

По-рано този месец Toyota се противопостави на критиците, които твърдят, че твърде бавно действа по отношение на прехода към електрическа мобилност, обвинявайки компанията, че не предлага разнообразни технологии на задвижване с фокус върху различните пазарни сегменти и клиенти.

На годишното си общо събрание производителят заяви, че ще се придържа към технологии, включително превозни средства с горивни клетки и хибриди, които през последните две десетилетия го превърнаха в лидер при продажбата на по-екологични автомобили. Според компанията потребителите определят темпа на електрификация в индустрията и Toyota се съобразява с това.

Toyota твърди, че хибридите все още могат да допринесат за развитието на пазара, тъй като зарядната инфраструктура за електромобилите и водородните коли не е развита достатъчно. В тази връзка компанията проучва жизнеспособността на зелените горива за автомобили с двигатели с вътрешно горене, включително водород.

Съществува пропаст между Toyota, която подхожда към декарбонизацията по „прагматичен“ начин, и екологичните групи, които призовават за незабавни действия, споделя Сейджи Сугиура, старши анализатор в Tokai Tokyo Research Institute.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:22 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още