Toyota Motor Corp. намали в сряда глобалния си производствен план за юли с 50 000 превозни средства, тъй като недостигът на полупроводници и прекъсванията в доставките на части заради COVID-19 продължават да ограничават производството, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял очаква да произведе 800 000 автомобила в рамките на следващия месец.
„Тъй като перспективите напред остават помрачени поради недостига на полупроводници и разпространението на COVID-19, има вероятност производството да бъде по-малко“, предупреждава японската компания.
Toyota и други производители на автомобили продължават да се борят с прекъсванията във веригите на доставка и недостига на компоненти, причинени от пандемията от COVID-19, включително тези в резултат на скорошните коронавирусни блокади в Китай.
Автопроизводителите също трябва да се конкурират за ограничените доставки на полупроводници с други концерни, като производителите на потребителска електроника.
Toyota се придържа към годишната си цел за глобално производство от 9,7 милиона превозни средства, въпреки че компанията сигнализира през май, че прекъсванията при доставките в крайна сметка ще я принудят да намали тази цел.
Компанията също така обяви, че удължава периода на производствени прекъсвания в своите японски фабрики през следващия месец. Това ще засегне изграждането на модели като GR Yaris и електрическия SUV bZ4X.
По-рано този месец Toyota се противопостави на критиците, които твърдят, че твърде бавно действа по отношение на прехода към електрическа мобилност, обвинявайки компанията, че не предлага разнообразни технологии на задвижване с фокус върху различните пазарни сегменти и клиенти.
На годишното си общо събрание производителят заяви, че ще се придържа към технологии, включително превозни средства с горивни клетки и хибриди, които през последните две десетилетия го превърнаха в лидер при продажбата на по-екологични автомобили. Според компанията потребителите определят темпа на електрификация в индустрията и Toyota се съобразява с това.
Toyota твърди, че хибридите все още могат да допринесат за развитието на пазара, тъй като зарядната инфраструктура за електромобилите и водородните коли не е развита достатъчно. В тази връзка компанията проучва жизнеспособността на зелените горива за автомобили с двигатели с вътрешно горене, включително водород.
Съществува пропаст между Toyota, която подхожда към декарбонизацията по „прагматичен“ начин, и екологичните групи, които призовават за незабавни действия, споделя Сейджи Сугиура, старши анализатор в Tokai Tokyo Research Institute.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво