fallback

Hyundai инвестира 12,6 млрд. долара в разработването на автомобилен софтуер

Компанията иска да атакува своите конкуренти с вълна от "софтуерно дефинирани превозни средства", въоръжени с технология, която работи с „високи скорости“

23:00 | 12.10.22 г.
Автор - снимка
Създател

Hyundai Motor Group ще инвестира 12,6 млрд. долара в разработването на софтуер, за да ускори производството на продукти и да увеличи приходите, включително чрез създаването на нова операционна система за безжична актуализации във всички автомобили на марките Hyundai, Kia и Genesis до 2025 г., съобщава Automotive News.

Мащабната инициатива ще постави началото на вълна от "софтуерно дефинирани превозни средства", въоръжени с технология, която работи с „високи скорости“ и повишава стойността при препродажба на всеки автомобил, изтъква южнокорейският автомобилен производител.

Hyundai ще създаде глобален софтуерен център и ще въведе система за автономно шофиране от трето ниво, както и интегрирането на две изцяло нови платформи за електрически превозни средства от 2025 г., докато концернът засилва ангажимента си към реализиране на "програмируеми автомобили".

„Нашият холистичен подход ще даде възможност на Hyundai Motor Group да ръководи трансформацията в парадигмата на мобилността“, изтъква Чьон-Кук Парк, президент на отдела за научноизследователска и развойна дейност в компанията. „Създаването на визионерски превозни средства, които са способни да се развиват чрез софтуер, ще позволи на клиентите да поддържат своите превозни средства актуализирани с най-новите функции и технологии дълго след като са напуснали фабриката“, добавя той.

Hyundai заяви, че ще инвестира 18 трлн. вона (12,6 млрд. долара) до 2030 г. за разработване и внедряване на тези софтуерно дефинирани превозни средства.

Компанията се присъединява към конкуренти като Volkswagen, Toyota и General Motors в създаването на нови операционни системи, които ще управляват базираните на софтуер автомобили на бъдещето. Производителите казват, че бъдещата им рентабилност ще зависи от софтуера и услугите, внедрени в техните продукти, а не от стоманата, каучука и стъклото.

„Софтуерът с възможност за непрекъснато надграждане ще осигури разнообразни, стабилни потоци от приходи, като същевременно ще предлага свежа функционалност и функции, за да поддържа автомобилите на клиентите актуализирани“, добавят от Hyundai.

Чрез разработването на софтуер, който да се свърже с хардуера, Hyundai обещава "значително да намали времето, необходимо на всички процеси за масово производство, включително при планирането, проектирането и производството". Това от своя страна ще осигури повече ефективност, по-ниски разходи и по-големи маржове, подчертават от концерна.

Междувременно Hyundai продължава своята възходяща серия по отношение на продажбите – през първата половина на 2022 г. компанията се изкачва за първи път на трето място в света по пазарен дял. Продажбите на Hyundai в глобален план достигат 3,3 млн. броя в периода януари-юни. Това поставя концерна на трето място след Toyota Motor Corp. (5,1 млн. продадени автомобила) и Volkswagen AG (4 млн. продажби).

През първата половина на 2021 г. Hyundai Motor е едва пети в глобалната класация.

През юли компанията представи своя първи електрически седан, Ioniq 6, за който Hyundai се надява, че ще му помогне да спечели по-голям дял от пазара на електрически превозни средства, доминиран от Tesla Inc. Ioniq 6 е един от 30-те електрически модела, които Hyundai Motor Group - включително Hyundai Motor, нейната дъщерна компания Kia Corp. и луксозната марка Genesis - планира да представи до 2030 г., за да си осигури целевите 12% от глобалния пазар.

Седанът на Hyundai ще разшири електрическата гама на концерна отвъд кросоувърите, за да се конкурира директно с най-продавания седан - Model 3 на Tesla.

Hyundai и Kia се нареждат на второ място в света по обем на глобалните доставки на електромобили, без Китай, за периода януари-май, с общ пазарен дял от 13,5%. Първи е Tesla с 22%, според изчисления на SNE Research.

В края на май Hyundai обяви, че ще инвестира 63 трлн. вона (49,86 млрд. долара) в Южна Корея до 2025 г., за да засили своята конкурентоспособност в различните бизнес области, включително по отношение на електрическата мобилност, роботиката и градската въздушна мобилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:00 | 12.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още