fallback

Tesla е новият крал на европейския автомобилен пазар със своя Model Y

През миналия месец в Европа са продадени 160 896 изцяло електрически коли, което представлява ръст от 15% на годишна база

14:18 | 28.10.22 г. 2

Model Y на Tesla Inc. оглави за първи път европейския автомобилен пазар по продажби през септември, отчитайки 227% ръст на регистрациите на годишна база, става ясно от анализ на JATO Dynamics.

След период на по-бавен растеж търсенето на изцяло електрически автомобили (BEV) се увеличава значително през септември в Европа – общо 160 896 регистрирани превозни средства. Обемът на продажбите е нараснал с 15% на годишна база, като електромобилите представляват вече 15,6% от общите продажби за региона – вторият по големина месечен пазарен дял за този тип задвижване след декември 2021 г., изчислява JATO.

Въпреки че Норвегия и Италия отбелязаха спад на продажбите от съответно 17% и 42%, най-големите пазари в Европа продължават да отчитат положителни резултати. Германия е начело с дял от 27% от общото европейско търсене – при увеличение на обема на продажбите от 29%. Следва Великобритания с ръст на обема от 16% и 24% пазарен дял. На трето място е Франция с 14% от пазара и увеличение на обема от 32%. През септември тези три пазара общо стоят зад 60% от европейското търсене на BEV.

Най-продаваните модели автомобили в Европа през септември 2022 г. Източник: JATO Dynamics

През септември Tesla се представя особено силно – тенденция, която се наблюдава през последния месец на всяко тримесечие – като всяка четвърта покупка в региона е свързана с неин електромобил. Произвежданият в Германия Model Y успя да компенсира 50-процентния спад на продажбите при Model 3, който се сблъсква с проблеми, най-вече поради липсата на доставки от Китай и нарастващата популярност на електрическия SUV. В сравнение с третото тримесечие на 2021 г. Tesla отбеляза увеличение на обема на продажбите от 17%, почти двойно повече от обема за третото тримесечие на 2020 г. и със 77% повече спрямо третото тримесечие на 2019 г.

С изключение на Tesla, MG оглавява топ 10 на марките с най-висок дял на BEV от общите продажби – общо 42%. На второ място е Renault с 18%.

Обемът на продажби на плъгин хибриди се увеличава със 7 на сто през септември на годишна база при 87 712 продадени автомобила.

Продажби и пазарен дял на Tesla в Европа. Източник: JATO Dynamics

Както в Европа, така и в САЩ и Китай Model Y на Tesla надминава по продажби Model 3. С регистрирани 29 367 броя Model Y отчита 227-процентно увеличение на продажбите на Стария континент. JATO изчислява, че на всеки 100 нови автомобила, продадени в Европа, три са именно Model Y. Това е първият път, когато този електрически модел оглавява продажбите на европейския пазар.

В Германия Model Y изпреварва Volkswagen Golf, оглавявайки общото класиране, което включва всички видове задвижвания. Моделът на Tesla e най-продаваният електромобил на още 14 пазара в Европа.

На второ място по продажби в Европа е Peugeot 208, следван от Skoda Octavia, Volkswagen T-Roc и Nissan Qashqai.

Общите продажби на автомобили в Европа през септември. Източник: JATO Dynamics

Европейският автомобилен пазар отчете ръст през септември за втори пореден месец. Броят на регистрираните нови автомобили достига 1 038 481 броя спрямо 965 595 броя за септември 2021 г., което представлява увеличение от 7,5%. Обемът на продажбите остава стабилен през третото тримесечие в сравнение със същия период на 2021 г. – 2,65 млн. броя, въпреки че това значително изостава от третото тримесечие на 2020 г. и 2019 г., когато са регистрирани съответно 3,44 млн. и 3,66 млн. нови превозни средства.

Пазарен дял и продажби на нови автомобили в Европа по вид на задвижването. Източник: JATO Dynamics

„Пазарът губи по един милион превозни средства на тримесечие през последните три години. Въпреки че това представлява катастрофа по отношение на обема спрямо производствения капацитет, по-голямата част от производителите на оригинално оборудване вече са се адаптирали към тази нова реалност”, коментира Фелипе Муньос, анализатор в JATO Dynamics.

От началото на годината обемът на продажбите е намалял с почти 10% до 8 182 818 превозни средства, докато нивата на регистрации са с 3,6% по-ниски в сравнение с периода януари-септември 2020 г. и с 32% по-ниски от 12-те милиона броя, регистрирани през първите 9 месеца на 2019 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:18 | 28.10.22 г.
fallback
Още от Новини виж още