fallback

Renault ще увеличава възвръщаемостта с план за разделяне на бизнеса си

Производителят иска да постигне оперативен марж от над 10% до 2030 г.

10:33 | 08.11.22 г.

Френската автомобилна компания Renault планира да удвои оперативния си марж през следващите години, докато се впуска в по-дълбоко преструктуриране, за да раздели бизнеса си с електрически автомобили и този с двигатели с вътрешно горене и да поеме външни инвеститори, съобщава Bloomberg.

Производителят, чиято опора е силно конкурентният европейски пазар, иска да постигне оперативен марж от над 10% до 2030 г. спрямо над 5% тази година, заяви Renault във вторник преди старта на своя Ден на инвеститора, който се провежда на фона на сложни преговори с партньора Nissan Motor. Renault ще възобнови и изплащането на дивидент следващата година, докато усилията за преструктуриране се засилват.

„След като изпълнихме един от най-бързите и неочаквани планове за възстановяване, след като подготвихме компанията за растеж, като осигурихме разработването на най-добрата продуктова гама от десетилетия, възнамеряваме да се позиционираме по-бързо и по-силно от конкуренцията“, заяви главният изпълнителен директор Лука де Мео в съобщение.

Бившият шеф на Fiat и Audi, който пое управлението над компанията през юли 2020 г., точно преди Renault да обяви рекордна загуба, се зае с радикално преразглеждане на дейността, докато производителят се опитва да навигира през труден и скъп преход към електрификация. Очаква се ходът за разделяне на дейността да помогне на Renault да привлече средства за разработване на електрически автомобили и технологии и да стесни пропастта с по-големи компании като Stellantis.

До 2025 г. Renault прогнозира оперативен марж от над 8% със свободен паричен поток от средно над 2 млрд. евро годишно, заяви компанията. Производителят на електрическите автомобили Megane E-Tech очерта и дивидентна политика, която ще расте „постепенно“ и „дисциплинирано“ до съотношение на плащането от до 35% от нетната печалба в средносрочен план, добави компанията.

Пет подразделения

Съгласно плановете Renault ще се реорганизира в пет различни подразделения, обхващащи електрически автомобили, двигатели с вътрешно горене и хибридни двигатели, бранда за спортни коли Alpine, финансови услуги и нови бизнеси за мобилност и рециклиране.

Ходът следва този на други производители, които предприемат безпрецедентни стъпки да се адаптират към предизвикателствата, наложени от прехода към електрически автомобили.

В Renault двете най-важни стъпки са свързани с подразделенията за електрически автомобили и за двигатели с вътрешно горене, наречени съответно Ampere и Power.

По отношение на Ampere компанията търси външни инвеститори. Освен това тя обмисля първично публично предлагане на борсата Euronext Paris най-рано през втората половина на 2023 г. Renault планира да запази „силно мнозинство“ в Ampere и разчита на подкрепата на потенциални важни инвеститори, например Qualcomm.

Renault, която отрано навлезе в сферата на електрическите автомобили с напълно електрическия модел Zoe, цели оценка от около 10 млрд. евро за Ampere, казват запознати източници. Бизнесът ще има гама от шест електрически автомобили преди края на десетилетието и планира да произвежда около 1 млрд. електромобила годишно за бранда Renault до 2031 г.

Тази оценка ще надвиши сегашната пазарна стойност на Renault от 9,4 млрд. евро. Целта е амбициозна и IPO-то ще зависи от пазарните условия, казват източниците.

Напрегнати преговори

Стремежът на Renault за разделяне е в основата на напрегнатите преговори с японския партньор Nissan Motor тази година, докато двете компании планират да преоформят 20-годишния алианс, който е проблемен след ареста на бившия шеф Карлос Гон през 2018 г.

Разговорите продължават, заяви Renault днес, без да дава допълнителна информация. Оценката на Ampere е сред основните точки на обсъжданията, които се сблъскват още с опасения за интелектуалната собственост, посочват запознати източници.

Компанията освен това обединява бизнеса си с двигатели с вътрешно горене и хибридни задвижващи системи с китайската Zheijiang Geely Holding Group в сериозен опит да спести разходи. Renault ще запази 50% дял в новото дружество с общи приходи от над 15 млрд. евро, като Geely ще притежава останалата половина. Подразделението ще има 19 хил. служители на три континента и 17 завода.

Планове за Alpine

Производителят на автомобили иска да засили и привлекателността на бутиковата си марка спортни автомобили Alpine. Производителят на спортното купе A110 е готов да разработи нова гама, която да включва хечбек и кросоувър модели, както и да се насочи към други сегменти. Renault очаква половината от растежа на Alpine - звеното продаде 784 автомобила през третото тримесечие - да дойде от нови пазари, включително потенциално Северна Америка и Китай.

През юли Renault повиши прогнозата си за оперативен марж за 2022 г. до над 5%, след като усилията за възстановяване започнаха да показват резултати. Акциите на компанията са поскъпнали с 3,7% тази година и са най-добре представящите се акции в европейския индекс Stoxx 600 Automobiles & Parts.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:33 | 08.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още