fallback

Концептуален модел на BMW загатва какво ще е бъдещето на автомобилите

Докато индустрията очаква пазарния дебют на Apple, погледите се насочват към i Vision Dee

12:05 | 05.01.23 г.

Най-новият прототип на BMW AG би могъл да осигури предварителен преглед на бъдещата кола на Apple Inc., където няма да се налага шофьорите да натискат бутони и ще разполагат със супер елегантен интериор, а предното стъкло играе роля на гигантски дисплей с гласово управление, пише Bloomberg.

Части от технологиите, интегрирани в концептуалния автомобил i Vision Dee, който беше представен на технологичното изложение CES в Лас Вегас, ще бъдат налични на пазара след 2025 г., споделя главният изпълнителен директор на германския концерн Оливер Ципсе. Превозното средство – което използва технологията за гласово разпознаване на Amazon.com Inc. – предлага и софтуер, разработен предимно от BMW, която търси независимост от технологичните гиганти.

„Трябва да бъдем много бдителни, за да не разкриваме данни“, посочва Ципсе по време на събитие в Мюнхен относно i Vision Dee. „Нашият автомобил ще се интегрира безпроблемно във вашия дигитален живот, за да стане истински спътник при шофиране“, добавя той.

Концептуалният модел i Vision Dee на BMW. Снимка: BMW AG

Концептуалният модел на BMW буди съпоставки с проекта на Apple Inc. за интелигентен автомобил, чиято реализация беше отложена до около 2026 г. поради твърде амбициозните цели на технологичната компания по отношение на автономното шофиране. Но дори и с това забавяне сянката на Apple тревожи цялата индустрия, която може да се озове в позицията на Nokia по време на дебюта на iPhone през 2007 г.

Софтуерните проблеми, спъващи пазарната реализация на редица нови електрически модели в рамките на Volkswagen AG, доведоха до отстраняването на главния изпълнителен директор Херберт Дийс миналата година. Шофьорите, които трябваше да се борят с нереагиращите екрани и мудните безжични актуализации, допринасят за загубата на пазарен дял на Volkswagen в Китай, най-големия пазар на германската група. Миналата година Mercedes-Benz AG извърши сервизна акция в САЩ на 9100 от своите водещи електрически седани EQS, за да коригира софтуерна грешка, която рискуваше да деактивира задните мигачи.

По отношение на BMW, който избра ретро външен вид за i Vision Dee, напомнящ седаните на компанията от 60-те години на миналия век, разработчиците осъзнават по-добре от другите германски компании цифровите възможности.

Концептуалният модел i Vision Dee на BMW. Снимка: BMW AG

От 2019 г. насам BMW обновява автомобилния софтуер безжично за широк набор от функции, включително инфоразвлекателните опции и функциите, свързани с безопасността. Понастоящем повече от 3,8 милиона автомобила BMW получават редовно безжична актуализация.

„Който превъзхожда в интегрирането на дигиталните светове на клиента в превозното средство на всички нива ще овладее бъдещето на автомобилостроенето“, изтъква ръководителят на развитието в BMW Франк Вебер.

Докато се намират в превозното средство, водачите могат да изберат пет нива на информация, които да бъдат показани, вариращи от основни параметри като скорост до разширена реалност с навигационни знаци, проектирани на пътя. Дори когато шофирате, кратки съобщения в социалните медии могат да изскочат пред вас, така че да не попречат на погледа ви върху пътя.

Версията на Alexa, която BMW използва, наречена Dee, има за цел да осигури допълнителна помощ. Когато шофьорът се приближи до превозното средство, Dee регистрира самоличността му, отваря автоматично вратата и може да изрази настроения като радост или учудване с визуални знаци.

Поместването на цялата информация на предното стъкло помага да се сведе до минимум разсейването, смята Ципсе.

BMW, работейки върху нова софтуерно управлявана платформа, която се очаква да бъде пусната през 2025 г., заяви, че иновативният дисплей ще присъства в новите модели, направени на базата на архитектурата Neue Klasse.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:06 | 05.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още