fallback

BMW е продал над 215 хил. изцяло електрически коли през 2022 г.

Германската компания е доставила малко под 2,4 млн. превозни средства през миналата година, което представлява спад от 4,8% спрямо обемите през 2021 г.

12:46 | 10.01.23 г. 1

Германският автомобилен концерн BMW Group достави малко под 2,4 млн. превозни средства през 2022 г., което представлява спад от 4,8% спрямо предходната година, съобщава Ройтерс. Продажбите на едноименната марка се свиват с 5,1%, тъй като проблемите във веригите на доставки, предизвикани от анти-Covid мерките в Китай и войната в Украйна, удариха производството и доставките.

Въпреки общия спад през 2022 г. през последното тримесечие се наблюдава известно възстановяване на продажбите, които нарастват с 10,6%, изтъква BMW.

Продажбите на напълно електрически превозни средства нарастват над два пъти през миналата година до 215 755 броя.

„Уверени сме, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да отчитаме особено бърз темп на натрупване на поръчки за нашите напълно електрически модели“, изтъква Петер Нота, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите.

През първите месеци на пандемията от коронавирус BMW се справи по-добре от своите конкуренти с предизвикателствата, отчитайки рекордно високи нива на продажби през 2021 г. Впоследствие обаче дейността на концерна бе помрачена през 2022 г., тъй като сътресенията във веригите на доставки се задълбочиха.

Все пак компанията успява да компенсира спада при производството и продажбите чрез увеличаване на цените на моделите.

BMW обяви, че преминава към модел на директни продажби на 24 европейски пазара, като агенти на концерна действат като търговски представители, а идеята е да се достигнат „нови, онлайн целеви групи от клиенти“.

Този модел ще се приложи при марката Mini от 2024 г., която ще бъде последвана две години по-късно и от BMW.

През ноември главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе заяви, че очаква продажбите на компанията през 2023 г. да бъдат на ниво, подобно на това от 2022 г.

BMW понижи перспективите за целогодишните доставки през август, след като преди това прогнозира, че продажбите за 2022 г. ще останат непроменени в сравнение с обемите от 2021 г. въпреки нарастващите проблеми във веригата на доставки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:46 | 10.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още