fallback

Toyota ускорява своя преход към електромобилност чрез премиум марката Lexus

Компанията отблъсква критиките относно мудната ѝ трансформация в първата публична реч на Коджи Сато след обявената рокада в управлението

10:55 | 13.02.23 г.

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще използва своята луксозна марка Lexus, за да се насочи към следващо поколение електрически превозни средства, изтъкна Коджи Сато, който ще бъде назначен на 1 април за главен изпълнителен директор, заменяйки Акио Тойода, съобщава Ройтерс.

Това е първото публично изявление на Сато, откакто беше представен като наследник на Тойода миналия месец.

Най-големият автопроизводител в света по пазарен дял отнесе множество критики заради мудния си подход към електрическата мобилност, като за момента остава фокусиран върху хибридното задвижване и водородната технология. Миналата година Акио Тойода заяви, че компанията ще подходи широкомащабно, съобразявайки се с нуждите на различните пазарни сегменти, което ѝ позволява да разчита на разнообразна гама от задвижвания.

Сато изтъкна, че Toyota ще ускори своя преход към електромобили въпреки общата философия на компанията относно разчитането на всички налични технологии за задвижване. 

Коджи Сато е назначен като главен брандинг директор в Toyota в началото на 2021 г. След като завършва университета „Уаседа“ с бакалавърска степен по машинно инженерство през 1992 г., той се присъединява към компанията още същата година. В началото на 2016 г. Сато е назначен като главен инженер в Lexus International Co., а през април следващата година става изпълнителен директор на луксозното подразделение. През септември 2020 г. Сато става президент на Gazoo Racing, марката за моторни спортове и високопроизводителни автомобили на Toyota.

Toyota, подобно на други традиционни автопроизводители, е изправена пред предизвикателството да преконфигурира своите мащабни производствени операции, за да се съсредоточи върху електромобилите. Компанията планира да продава около 3,5 млн. електрически коли годишно до 2030 г., или около една трета от текущите ѝ глобални продажби.

Електрическите автомобили представляват по-малко от 1% от продажбите на Toyota през първото фискално тримесечие (април-юни) в сравнение с около 6% за Volkswagen AG - втората по големина компания по глобални обеми на общите продажби след Toyota.

Според японската компания хибридните автомобили могат да намалят въглеродните емисии, докато веригите на доставки на батерии и зарядните мрежи, необходими за поддържане на големи автопаркове от електромобили, се доизградят в световен мащаб през следващите десетилетия.

Хибридните автомобили – които представляват почти 30% от глобалните доставки на Toyota и Lexus за последното тримесечие – помагат на автомобилния производител да отговори на затягащите се правила за емисиите на пазари като Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:55 | 13.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още