Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. ще използва своята луксозна марка Lexus, за да се насочи към следващо поколение електрически превозни средства, изтъкна Коджи Сато, който ще бъде назначен на 1 април за главен изпълнителен директор, заменяйки Акио Тойода, съобщава Ройтерс.
Това е първото публично изявление на Сато, откакто беше представен като наследник на Тойода миналия месец.
Най-големият автопроизводител в света по пазарен дял отнесе множество критики заради мудния си подход към електрическата мобилност, като за момента остава фокусиран върху хибридното задвижване и водородната технология. Миналата година Акио Тойода заяви, че компанията ще подходи широкомащабно, съобразявайки се с нуждите на различните пазарни сегменти, което ѝ позволява да разчита на разнообразна гама от задвижвания.
Сато изтъкна, че Toyota ще ускори своя преход към електромобили въпреки общата философия на компанията относно разчитането на всички налични технологии за задвижване.
Коджи Сато е назначен като главен брандинг директор в Toyota в началото на 2021 г. След като завършва университета „Уаседа“ с бакалавърска степен по машинно инженерство през 1992 г., той се присъединява към компанията още същата година. В началото на 2016 г. Сато е назначен като главен инженер в Lexus International Co., а през април следващата година става изпълнителен директор на луксозното подразделение. През септември 2020 г. Сато става президент на Gazoo Racing, марката за моторни спортове и високопроизводителни автомобили на Toyota.
Toyota, подобно на други традиционни автопроизводители, е изправена пред предизвикателството да преконфигурира своите мащабни производствени операции, за да се съсредоточи върху електромобилите. Компанията планира да продава около 3,5 млн. електрически коли годишно до 2030 г., или около една трета от текущите ѝ глобални продажби.
Електрическите автомобили представляват по-малко от 1% от продажбите на Toyota през първото фискално тримесечие (април-юни) в сравнение с около 6% за Volkswagen AG - втората по големина компания по глобални обеми на общите продажби след Toyota.
Според японската компания хибридните автомобили могат да намалят въглеродните емисии, докато веригите на доставки на батерии и зарядните мрежи, необходими за поддържане на големи автопаркове от електромобили, се доизградят в световен мащаб през следващите десетилетия.
Хибридните автомобили – които представляват почти 30% от глобалните доставки на Toyota и Lexus за последното тримесечие – помагат на автомобилния производител да отговори на затягащите се правила за емисиите на пазари като Европа.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад