fallback

Volvo: Стимулите ще привлекат електромобилните технологии в САЩ

За момента нито един от електрическите модели на Volvo вероятно няма да се класира за федералния пакет на Вашингтон в подкрепа на продажбите на екологични автомобили

22:20 | 28.03.23 г.
Автор - снимка
Създател

Законът за намаляване на инфлацията на САЩ (IRA) променя начина, по който шведският автомобилен производител Volvo Car AB планира да произвежда електрически превозни средства, споделя пред Bloomberg главният изпълнителен директор на концерна Джим Роуън.

„Нещото, което се променя, е нашата база за доставки, особено на батерии, а вероятно също и на минерали“, изтъква той, добавяйки: „Това насочва все по-голяма част от тази технология към Северна Америка“.

Това е характеристика на IRA, а не грешка, подчертава Роуън. За да приеме знаковия законопроект за климата, сенатор Джо Манчин, демократ от Западна Вирджиния, настоя за местни изисквания за сглобяване и снабдяване, от които да зависи достъпът до стимули при покупка на електрически превозни средства, както и за ценовите ограничения за допустимите автомобили и ограниченията на доходите за отговарящите на условията потребители.

Законът включва федерална подкрепа от 7500 долара за закупуване на нов електрически или плъгин хибриден автомобил. За да се класира за пълната сума, превозното средство трябва да бъде сглобено в Северна Америка и да отговаря на изискванията, въведени поетапно между тази година и 2029 г.

Откакто IRA беше приет август миналата година, бяха обявени повече от 50 млрд. долара инвестиции в електромобили и батерии в Северна Америка.

Министерството на финансите на САЩ постави краен срок до края на тази седмица, за да издаде насоки за това как точно ще тълкува и прилага тези изисквания в данъчния кодекс.

Междувременно нито един от електрическите модели на Volvo вероятно няма да се класира в самото начало на програмата за стимулиране: чисто електрическите модели на автомобилния производител се произвеждат извън САЩ, като плъгин хибридите на концерна, изграждани във фабриката му в Южна Каролина, могат да бъдат дисквалифицирани от очакваните правила относно снабдяването с минерали и компоненти.

Все пак Роуън очаква клиентите на компанията в САЩ в крайна сметка да могат да се възползват напълно от данъчните стимули.

През 2021 г. Volvo си постави за цел да продава само ю електрически автомобили до 2030 г. Роуън, който пое поста на главен изпълнителен директор през март миналата година след престой в Ember Technologies Inc., производител на чаши, и в производителя на прахосмукачки Dyson Ltd., обяви, че компанията е напът да изпълни амбициозната си цел, поставена от неговия предшественик Хакан Самуелсон.

В момента Volvo произвежда два напълно електрически SUV-а, както и редица плъгин хибриди.

През ноември Роуън обяви, че компанията планира да започне продажбата на голям електрически SUV с три реда седалки, EX90, по-късно тази година. Превозното средство ще бъде произведено в завода на Volvo близо до Чарлстън, Южна Каролина - отбелязвайки първия път, когато компанията започва производство на нов SUV извън Европа.

Volvo разполага със заводи в Швеция, Белгия и Китай.

Според Роуън търсенето на електромобили все още изпреварва предлагането, докато компанията трябва да се бори с остатъчните ефекти от прекъсванията и недостига на чипове, причинени от пандемията от коронавирус и войната в Украйна. Миналия месец главният финансов директор на Volvo Йохан Екдал каза, че компанията няма да бъде въвлечена в ценова война, след като Tesla Inc. и Ford Motor Co. понижиха цените на електрическите модели - позиция, която Роуън повтори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:59 | 28.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още