Ford Motor Co. планира да пусне първите си електрически превозни средства в Близкия изток през следващата година и очаква изключителни продажби в богатия на петрол регион след разширяване на производствения капацитет, съобщава Bloomberg.
Крис Ноел, управляващ директор на Ford за Близкия изток и Африка, каза, че американският автомобилен производител ще представи електрически модели в шест страни от Персийския залив, преди да премине към по-широкия регион.
Той отказа да назове моделите или да посочи по-конкретна времева линия, но обяви, че производствените ограничения са попречили на Ford да пусне своите електромобили по-рано.
„Ние просто нямаме производствения капацитет“, споделя Ноел в интервю за Bloomberg в Дубай. „Не можем да ги изградим достатъчно бързо, за да ги пуснем на пазара и поради това е толкова важно да реализираме този нов капацитет“, добавя той.
Ford изгражда нов завод в щата Тенеси, който е част от промишлен комплекс на стойност 5,6 млрд. долара, известен като BlueOval City. Очаква се фабриката – първото ново монтажно съоръжение на Ford от половин век – да представлява една четвърт от очакваните 2 млн. електромобила, които концернът планира да произвежда годишно до края на 2026 г.
Охлаждане на батерията
Климатът представлява уникално предизвикателство за производителите на автомобили, насочени към Персийския залив, където температурите надвишават 45 градуса по Целзий през летните месеци, като прахът може допълнително да помрачи работата на превозното средство.
„Литиевите батерии не обичат топлината, особено прекомерната топлина, и затова трябва да сме сигурни, че (те) се охлаждат и работят правилно в тази среда“, изтъква Ноел. „Вече тествахме няколко превозни средства тук миналата година и те се справиха изключително добре“, добавя той.
Ford се нарежда на второ място по продажби на електромобили в САЩ с помощта на своя пикап F-150 Lightning и изцяло електрическия Mustang Mach-E. Но остава зад Tesla Inc., която контролира две трети от пазара на електромобили в САЩ и която набира популярност в Персийския залив.
Компанията очаква нарастваща загуба за своя глобален бизнес с електромобили, тъй като инвестира в нови фабрики и модели, за да осигури своя дял от разширяващия се пазар.
Goldman Sachs изчислява, че електромобилите ще съставляват около половината от продажбите на нови автомобили в световен мащаб до 2035 г.
Ноел очаква електромобилите да съставляват повече от 10% от всички автомобили в Персийския залив до 2027 или 2028 г.
„Ключът ще бъде свързан с участието на публично-частния сектор в зарядната инфраструктура“, споделя Ноел, добавяйки: „Вече има зараждащи се индустрии, развиващи се с фокус върху домашните зарядни станции, които се захранват от слънчева енергия“.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями