fallback

Производителят на "Лада" изпраща служители в принудителен отпуск

Масовият отлив на доставчиците на концерна го принуждават да преустанови временно производството

09:37 | 31.03.23 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Заради проблеми с доставките на компоненти голяма част от работната сила на руския автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ излиза в тримесечен принудителен отпуск от края на май, съобщава германската медия ntv.

„През пролетта на 2023 г. редица доставчици на компоненти информираха „АвтоВАЗ“, че прекратяват доставките“, информира групата, цитирана от агенция "Интерфакс". Компанията, която беше върната от руската държава през миналата година, след като през 2022 г. руската държава пое дяловете на френската автомобилна група Renault в най-големия производител на превозни средства в страната, се оплака, че предишните споразумения за доставка са били нарушени с промяната на собствеността.

Автомобилната индустрия е един от секторите в Русия, които са най-силно засегнати от западните санкции, откакто започна войната в Украйна в края на февруари миналата година. Производствените линии на най-големия руски производител на автомобили трябваше да преустановят работа за три седмици до края на юли, а служителите да бъдат изпратени в отпуск. Сега това се изтегля във времето с два месеца напред, като спирането на дейност ще започне на 29 май и ще продължи до 19 юни.

Продължаването на производството не би било възможно, изтъкват от „АвтоВАЗ“.

Още през миналата година групата трябваше да спре производството за месеци поради проблеми, като недостиг на технологии, които стоят зад редица функции и аксесоари в превозните средства. С изтеглянето на почти всички западни автомобилни производители от Русия „АвтоВАЗ“ разшири пазарното си лидерство, но не успя да се възползва много от оттеглянето на конкуренцията поради дефицита на ноу-хау и компоненти. При общ спад на пазара от 59% през 2022 г. продажбите на марката "Лада" се свиха с 46 процента.

„АвтоВАЗ“ изпитваше затруднения и преди руска инвазия в Украйна. Преди няколко години хиляди служители бяха съкратени от ръководството, за да се ограничат разходите.

Френският концерн Renault продаде мажоритарния си дял в „АвтоВАЗ“ на руски научен институт през 2022 г. за символичната сума от една рубла. Производствените линии в неговия бивш завод в Москва бяха прекратили дейност дори още преди сделката. Русия беше вторият по големина пазар за Renault Group след Европа преди старта на войната.

По-рано тази година Русия подписа сделка с Иран за доставката на превозни средства, изградени от компанията SAIPA, вторият по обем на продажбите автомобилен производител в страната от Близкия изток. Според споразумението концернът ще осигури 45 хил. превозни средства за руския пазар срещу 450 млн. долара.

Договорът за доставка е конкретно между иранската компания и руската BM Group, известна с производството на руска военна техника. Превозните средства, предвидени в сделката, са моделите Shahin, Kwik и Saina, изградени върху една платформа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:37 | 31.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още