Продажбите на нови леки коли в САЩ нарастват със 7,5% през първото тримесечие на годишна база на фона на подобрения инвентар и по-високите цени на моделите. Облекчаването на дефицита на чипове също оказва положителен ефект върху пазарните данни.
В същото време средната лихва за автомобилен заем достига 7% през тримесечието, което буди притеснение относно мерките, които компаниите могат да предприемат, за да задържат силното търсене.
Автопроизводители са продали 3,59 млн. превозни средства в САЩ през тримесечието в сравнение с 3,34 млн. броя година по-рано.
Някои от най-големите концерни в глобален план отчетоха ръст на продажбите на американския пазар, като изключение прави Toyota Motor Corp., която продължава да се сблъсква с проблеми около недостига на части.
Пазарният лидер General Motors Co., които миналата година изпревари Toyota за първото място по продажби в САЩ, отбеляза ръст от 17,6% на годишна база.
„Спечелихме значителен пазарен дял през първото тримесечие, цените бяха силни, запасите са стабилни и продадохме повече от 20 хил. електромобила за едно тримесечие за първи път“, изтъква вицепрезидентът на GM Стив Карлайл.
Производството на превозни средства претърпя спад, след като пандемията от коронавирус прекъсна доставките на полупроводници и редица суровини, което навреди на способността на производителите на автомобили да посрещнат нарастващото търсене на индивидуална мобилност. Оттогава компаниите се опитват да компенсират загубеното производство, тъй като сътресенията във веригата на доставки постепенно отшумяват.
Но нарастващите лихвени проценти и страховете от рецесия могат да помрачат индустрия, в която повечето покупки на превозни средства се финансират със заеми, предупреждават анализатори, докато следят за признаци на спадащо търсене. Средната цена на покупка на автомобил е нараснала през последната година.
„Потребителите са изправени пред кредитна несигурност, тъй като бързо нарастващите лихвени проценти създадоха бариери относно достъпността дори за най-ентусиазираните купувачи“, споделя Джесика Колдуел, изпълнителен директор на отдела за анализи на автомобилната индустрия в консултантската фирма Edmunds.
GM съобщи в понеделник, че продажбите на концерна в САЩ са се увеличили до 603 208 броя през първото тримесечие от 512 846 броя година по-рано. Toyota от своя страна обяви, че продажбите ѝ са паднали с 8,8% до 469 558 автомобила, но добави, че запасите се подобряват.
Азиатските конкуренти Mazda, Honda и Hyundai отбелязаха ръст в продажбите.
„Всеки, който търси признаци на рецесия, няма да ги намери на пазара на нови автомобили, тъй като редица производители постигнаха рекордни продажби през първото тримесечие“, коментира Чарли Чесбру, старши икономист в Cox Automotive.
Лидерът в областта на електромобилите Tesla Inc. отчете рекордно големи доставки, но въпреки това цената на акциите на компанията падна в понеделник поради нарастващите опасения за маржовете след агресивните намаления на цените.
Като цяло продажбите на нови автомобили в САЩ през март достигат 1,37 млн. броя, изчислява Wards Intelligence.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
преди 2 години За втори път в последните дни същите автори използват думата "инвентар" като превод за "inventory" - интересно дали не знаят значението й, което е лошо или просто превеждат с Google и не гледат, какво е превел, което също е лошо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години що за *** текст -ръст подкрепен от инвентара, толкова ли е сложно вече да се напише - складови наличности? отговор Сигнализирай за неуместен коментар