fallback

Понижените цени на услугата за споделено пътуване удрят маржа на Lyft

Ценовата война с Uber ще доведе до по-ниски приходи и влошаване на маржа, предупреждава финансовият директор на Lyft

12:04 | 05.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската компания за споделено пътуване Lyft Inc. прогнозира скучно второ тримесечие, тъй като намаленията на цените в услугата при надпреварата с по-големия конкурент Uber за привличане на повече клиенти оказват влияние върху маржа, съобщава Ройтерс.

В края на редовната търговия на Nasdaq в четвъртък книжата на Lyft поевтиняха с около 14%, отразявайки понижената рентабилност.

Под ръководството на новия главен изпълнителен директор Дейвид Ришър Lyft се стреми да промени бизнеса си чрез намаляване на разходите, докато обаче намалява цените, за да настигне Uber, който има по-голямо международно присъствие и диверсифицирани източници на приходи.

„Смятаме, че насоките за печалбата са изключително разочароващи след обявените съкращения на разходите и като се има предвид скорошното представяне  на по-големия конкурент Uber“, изтъква анализаторът на CFRA Research Анджело Дзино.

Растежът на Uber в сегмента на споделеното пътуване надминава значително този на Lyft. През първото тримесечие Uber отчете ръст от 72% в сравнение с ръста на Lyft от 14%.

Икономиите при разходите ще бъдат прехвърлени към клиентите като „конкурентни цени“, а на водачите като печалби, изтъква пред анализатори Ришър. Но финансовият директор на Lyft Илейн Пол каза, че ценообразуването в съответствие с Uber ще доведе до по-ниски приходи и влошаване на маржа.

Анализаторът Дзино очаква спадовете на цените на Uber да бъдат умерени, докато съкращенията на Lyft може да са по-агресивни.

Намаляването на цените накара Lyft да увеличи броя на водачите с 10% през първите три месеца на годината.

„Отчетохме наистина добър ръст, нашият дял сега е над 30%, като по-рано тази година беше малко над 20%“, изтъква Ришър в интервю за Ройтерс.

Според него компанията трябва да бъде „силен втори играч“ на северноамериканския пазар за споделено пътуване до края на годината и се очаква да спести около 330 млн. долара годишно от съкращения на разходите.

Коригираната печалба на Lyft достига 22,7 млн. долара за първото тримесечие, надминавайки прогнозите на анализаторите за 12 млн. долара. Междувременно разходите нарастват с 13,2% до 1,22 млрд. долара.

Компанията заяви, че очаква приходи от 1 милиард долара до 1,02 милиарда долара, под прогнозите от 1,08 милиарда долара и основни печалби от 20 до 30 милиона долара, значително зад очакванията от 49,3 милиона долара.

Lyft обяви, че очаква приходи от 1-1,02 млрд. долара, което е под прогнозите на анализаторите за 1,08 млрд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:05 | 05.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още