Разходите за шофирането на електромобили в момента са два пъти по-ниски от тези за конвенционалните двигатели в Германия, а в Аржентина и Индия карането на електромобил е седем пъти по-евтино, сочи анализ на Международната агенция за енергетика (МАЕ), в който се оценяват ефектите от енергийната криза. От институцията припомнят, че през 2022 година страните по света са похарчили 1 трлн. долара за субсидии, свързани с потреблението на изкопаеми горива. Тази сума е рекордна и част от нея беше събрана под формата на допълнителни данъци върху дейността на енергийни компании, реализирали неочаквани печалби от кризата, допълват още от МАЕ.
От организацията обаче имат критики към тази политика - тя засяга най-уязвимите слоеве на обществото, но рядко програмите са таргетирани и реално ползите са за хората с повече възможности.
Въпреки подкрепата за изкопаемите енергоресурси цените им бяха толкова високи, че са насърчили съществено някои зелени технологии, като например покупката на електромобили, както и поставянето на термопомпи и соларни панели през миналата година. Така в момента електромобилите имат дял от 14% от световния автомобилен пазар спрямо под 5% преди две години, допълват от организацията.
Енергийната криза направи много по-изгодни за потребителя електромобилите, отколкото конвенционалните двигатели, особено в страните, в които нямаше субсидии за горивата. Но дори и в държавите, които правителствата полагат усилия, за да поддържат приемливи цените на горивата, има спестявания - от 380 долара в Япония до 1300 долара в Канада. Това е разликата в цената за пробега на 12 хил. километра годишно направени от електромобил спрямо традиционните автомобили.
Субсидиите за изкопаемите горива бяха временни в повечето развити икономики, но за развиващите се страни помощите за горивата и електроенергията са дългосрочна мярка.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години Значи ако карат на газ, ще им излезе дори още по-евтино. А като сметнем, че електрокарът е почти двойно по-скъп, е аре 30% да вземем, като сложим загубеното време за зареждане и големите ограничения в разстоянията, за луксозен градски автомобил не си струва да се хаби толкова човек. Освен ако иска да се изфука с мангизите си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар