IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla продължава ценовата война в Китай въпреки усилията на Пекин за примирие

Концернът ще предложи на новите купувачи на Model Y и Model 3 паричен бонус, равняващ се на почти 500 долара, ако имат препоръка от собственик

13:22 | 07.07.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автомобилен концерн Tesla Inc. обяви, че ще предложи на новите купувачи на своите най-продавани електрически превозни средства в Китай паричен бонус, равняващ се на почти 500 долара, ако имат препоръка от собственик на Model Y или Model 3. По този начин компанията задълбочава ценовата война на най-големия пазар на електромобили в света въпреки опитите на Пекин да я потуши, съобщава Ройтерс.

От Tesla посочват, че новите купувачи на Model Y и Model 3 могат да получат парична отстъпка от 3500 юана (483 долара), ако могат да докажат препоръка от друг собственик на някой от електрическите модели.

Tesla допълва, че въпросните купувачи ще имат безплатен достъп до нейната подобрена система за подпомагане на водача, известна като Autopilot, през първите 90 дни.

От началото на годината, когато започна ценова война на китайския пазар на електромобили, Tesla намали цената на базовата версия на седана Model 3 за Китай с 14%, а ценовото понижение при Model Y достигна 10%.

Tesla обяви отстъпката ден след като се присъедини към 15 други компании, включително китайските производители на електромобили Nio, Li Auto и Xpeng, на събитие, организирано от Китайската асоциация на производителите на автомобили под натиска на Пекин, на което марките се ангажираха да приключат ценовата война.

Ръководителят на китайския бизнес на Volkswagen Ралф Брандщетер обяви през юни, че електромобилният пазар в Китай е белязан от „големи ценови отстъпки“ и „нездравословна конкурентна среда“.

Tesla обяви паричните отстъпки в петък в своя акаунт в Weibo. Компанията също така удължава обявената през юни оферта за отстъпки от 7000 юана за купувачите на по-скъпите Model S и Model X.

Редица собственици на Tesla публикуваха кодовете си за препоръки онлайн и поканиха други да ги използват в петък, което предполага, че отстъпката може да бъде широко достъпна за нови купувачи.

Tesla продаде рекордните 247 217 автомобила, произведени в Китай, през второто тримесечие, показват данни, публикувани по-рано тази седмица. Това е най-големият обем за компанията в страната, откакто започна да доставя превозни средства от фабриката си в Шанхай в началото на 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:22 | 07.07.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още