fallback

Електромобилното трио на Китай демонстрира растеж, но с различен темп

Въпреки напредъка при Xpeng, Nio и Li Auto пазарната корона остава в ръцете на BYD

12:39 | 02.08.23 г.

Китайските електромобилни стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto отчитат растеж на доставките през юли, но с различен темп, тъй като конкуренцията на най-големия пазар за екологични превозни средства в света продължава да се засилва, съобщава CNBC.

Xpeng, която продължава да отчита загуби, заяви, че е доставила 11 008 автомобила през юли, което е с 28% повече спрямо предходния месец. Това е шестият пореден месец на растеж на доставките и най-големият обем на продажби за годината, което подчертава възстановяването на бизнеса на концерна.

Основен положителен тласък за Xpeng идва от пускането на електрическия SUV G6 Ultra Smart Coupe през юли. На годишна база доставките на компанията нарастват със значително по-бавен темп – 4%.

Представянето на Xpeng обаче е засенчено от това на неговите местни конкуренти - Nio и Li Auto.

Nio обяви, че доставките ѝ през юли достигат 20 462 електромобила, което представлява ръст от 103,6% на годишна база и е почти двойно повече спрямо продадените през юни 10 707 автомобила. Представянето на Nio е подкрепено от пазарния дебют на обновения SUV ES6.

Междувременно Li Auto се нарежда на първо място сред трите компании по доставки през юли с 34 134 продажби, което е с 227,5% повече спрямо юли 2022  г. и с 5% над обемите за юни. Концернът бележи втори пореден месец, в който продава над 30 хил. превозни средства.

Подкрепената от Уорън Бъфет BYD запазва лидерската позиция при електромобилите с продажби от 262 161 превозни средства през миналия месец. Тук влизат както изцяло електрически модели, така и плъгин хибриди.

Конкуренцията на пазара на електрически автомобили в Китай продължава да се засилва, докато компаниите пускат нови модели и затягат ценовата война, започната и поддържана от американския концерн Tesla. През юни Nio предприе големи намаления на цените на своите модели, за да остане конкурентен.

Електрическите автомобили вече представляват една четвърт от всички леки автомобили, продадени в Китай през миналата година, с което страната изпреварва значително темпа в САЩ (едни електромобил на всеки седем леки коли) и този в Европа, където съотношението е приблизително едно към осем.

Ако се включат и плъгин хибридите, продажбите на екологични автомобили в Китай достигат 5,67 млн. броя през 2022 г., повече от половината от всички доставки на този тип задвижване в глобален план. Страната ще формира около 60% от очакваните 14,1 млн. електромобила, продадени по света през 2023 г., прогнозира BloombergNEF.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:39 | 02.08.23 г.
fallback
Още от Новини виж още