Китайските електромобилни стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto отчитат растеж на доставките през юли, но с различен темп, тъй като конкуренцията на най-големия пазар за екологични превозни средства в света продължава да се засилва, съобщава CNBC.
Xpeng, която продължава да отчита загуби, заяви, че е доставила 11 008 автомобила през юли, което е с 28% повече спрямо предходния месец. Това е шестият пореден месец на растеж на доставките и най-големият обем на продажби за годината, което подчертава възстановяването на бизнеса на концерна.
Основен положителен тласък за Xpeng идва от пускането на електрическия SUV G6 Ultra Smart Coupe през юли. На годишна база доставките на компанията нарастват със значително по-бавен темп – 4%.
Представянето на Xpeng обаче е засенчено от това на неговите местни конкуренти - Nio и Li Auto.
Nio обяви, че доставките ѝ през юли достигат 20 462 електромобила, което представлява ръст от 103,6% на годишна база и е почти двойно повече спрямо продадените през юни 10 707 автомобила. Представянето на Nio е подкрепено от пазарния дебют на обновения SUV ES6.
Междувременно Li Auto се нарежда на първо място сред трите компании по доставки през юли с 34 134 продажби, което е с 227,5% повече спрямо юли 2022 г. и с 5% над обемите за юни. Концернът бележи втори пореден месец, в който продава над 30 хил. превозни средства.
Подкрепената от Уорън Бъфет BYD запазва лидерската позиция при електромобилите с продажби от 262 161 превозни средства през миналия месец. Тук влизат както изцяло електрически модели, така и плъгин хибриди.
Конкуренцията на пазара на електрически автомобили в Китай продължава да се засилва, докато компаниите пускат нови модели и затягат ценовата война, започната и поддържана от американския концерн Tesla. През юни Nio предприе големи намаления на цените на своите модели, за да остане конкурентен.
Електрическите автомобили вече представляват една четвърт от всички леки автомобили, продадени в Китай през миналата година, с което страната изпреварва значително темпа в САЩ (едни електромобил на всеки седем леки коли) и този в Европа, където съотношението е приблизително едно към осем.
Ако се включат и плъгин хибридите, продажбите на екологични автомобили в Китай достигат 5,67 млн. броя през 2022 г., повече от половината от всички доставки на този тип задвижване в глобален план. Страната ще формира около 60% от очакваните 14,1 млн. електромобила, продадени по света през 2023 г., прогнозира BloombergNEF.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц