Nissan Motor Co. обяви, че всички нови модели на японската автомобилна компания за пазара в Европа ще бъдат изцяло електрически, като концернът планира да продава единствено електромобили в региона до 2030 г., присъединявайки се към нарастващия брой автопроизводители, обявили, че ще електрифицират продуктовото си портфолио до края на десетилетието.
„Сега няма връщане назад“, заяви главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида, цитиран от Ройтерс.
Концернът подчерта, че един от двата нови електрически модела, които вече е потвърдил за Европа, ще се произвежда в завода му в Съндърланд, Североизточна Англия.
Производителите на автомобили се оплакват, че неспазването на „правилата за произход“, договорени в сделката на Великобритания с Европейския съюз (ЕС) относно Brexit, може да доведе до налагането на 10% мита върху електромобилите, търгувани между блока и Обединеното кралство, още през януари следващата година. Но председателят на Nissan за Африка, Близкия изток, Индия, Европа и Океания Гийом Картие заяви пред журналисти, че автомобилите, произведени в Съндърланд, ще отговарят на тези правила.
По-рано тази година Nissan повиши целите си за електромобилите, тъй като се опитва да навакса изоставането си в сегмент, доминиран от по-нови играчи като Tesla - заявявайки, че ще пусне в продажба 19 нови електрически модела до 2030 г.
Говорейки пред журналисти в Лондон след представянето на концептуален електромобил, Учида отказа да предостави график за това кога ще бъде пуснат първият от тези електрически модели.
Nissan изтъкна по-рано, че до фискалната година, приключваща на 31 март 2027 г., 98% от продажбите на компанията в Европа ще представляват електрически модели, като тук влизат и плъгин хибридите.
Новата цел да разполага с изцяло електрическо портфолио за Европа до 2030 г. привежда Nissan в съответствие с партньора му в алианса, Renault, който разделя бизнеса си на звено за електромобили и такова, фокусирано само върху коли с двигател с вътрешно горене.
Ford и Stellantis също планират да предлагат само електромобили в Европа до 2030 г., докато шведската Volvo иска да продава само електрически модели в световен мащаб до края на десетилетието.
Учида посочи още, че на фона на конкуренцията в лицето на китайските производители на автомобили, които са подкрепени от по-ниски производствени разходи, Nissan работи за намаляване на собствените си разходи, тъй като инвестира сериозно в електрификация.
„Налице е силна конкуренция... Китайците (автомобилните производители) настъпват масово“, предупреди Учида, добавяйки: „Китайците се придвижват много, много по-бързо, отколкото очаквахме“.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями