Автомобилните концерни Nissan Motor Co. и Renault Group ще обявят официално през следващите дни постигнатото споразумение за преструктуриране на техния алианс, слагайки край на продължилите близо година напрегнати преговори, съобщава Ройтерс.
През февруари компаниите обявиха рамково споразумение, сигнализирайки, че се стремят да финализират сделката още през март. Съгласно рамката японският автомобилен производител ще притежава до 15% от новото звено за електрически превозни средства на Renault, наречено Ampere, докато Renault ще намали своя дял от 43% в Nissan.
Но преговорите се забавиха, след като част от ръководството на Nissan оспори някои точки от сделката, изразявайки опасения относно защитата на интелектуалната собственост на Nissan на фона на преговорите между Renault и китайския концерн Geely. По-рано този месец последните две компании създадоха съвместно предприятие с фокус върху колите с двигател с вътрешно горене. Съюзът с китайците отразява стремежа на Renault да обнови своята корпоративна структура, за да не изостане по време на прехода към електрическа мобилност и да увеличи своята рентабилност. Като част от този план миналата година компанията обедини своите активи с конвенционални автомобили с Geely, за да разпредели тежестта на разходите. Новото дружество, наречено Horse, започна работа в началото на юли.
Забавянето в преговорите между Renault и Nissan показва как скорошните разногласия в рамките на ръководството на японците е усложнило стремежа да се изведат дългогодишните съюзнически отношения с Renault на по-равностойна основа. След като автомобилният производител беше разтърсен заради отстраняването на бившия президент Карлос Гон, ръководителите на Nissan се опитаха да възстановят баланса в съюза, който той изгради.
Nissan работи за определяне на по-нисък праг по отношение на обещаната стратегическа инвестиция в подразделението за електрически превозни средства на Renault, под максималната цел от 15%, обявена през февруари, посочват пред Ройтерс източници, запознати с преговорите. Размерът на дела на Nissan още зависи от стойността на Ampere, но компанията вероятно ще придобие по-малко от 10% от новото звено, добавят запознатите.
Официалното съобщение, което ще сложи край на преговорите, се очаква през следващите няколко дни.
"Nissan и Renault са ангажирани в конструктивни и продължаващи преговори. Ще направим своевременно изявление, когато бъдат сключени споразуменията ", става ясно от изявление на японския автомобилен производител.
Renault отказа коментар по темата. Френският автомобилен производител заяви, че очаква да листне Ampere чрез първично публично предлагане (IPO) през първата половина на 2024 г. Източници споделят, че звеното може да бъде оценено на до 10 млрд. евро.
Междувременно Renault обяви, че продажбите му в световен мащаб са нараснали с 13% през първото полугодие, като само в Европа увеличението достига 24%. Компанията, която през юни повиши перспективите си за 2023 г. благодарение на ефективното управление на разходите и силното търсене на модели като SUV Austral и хибрида Dacia Jogger, успя да продаде 1 133 667 превозни средства в световен мащаб в периода януари-юни в сравнение с 1 000 199 автомобила година по-рано.
Възстановяването на продажбите след излизането на RAnult от Русия заради войната в Украйна се случва след четири последователни години на спад.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края