fallback

Канадска копания ще снабдява с графит General Motors и Panasonic

Двете компании ще инвестират по 25 млн. долара в миннодобивното предприятие

21:30 | 15.02.24 г.
Автор - снимка
Създател

Американският автомобилен концерн General Motors Co. и японската технологична група Panasonic Holdings Corp. подписаха споразумения за закупуване на материали за батерии за електрически превозни средства с канадския производител Nouveau Monde Graphite Inc. и ще инвестират в компанията, за да ѝ помогнат да произвежда висококачествен графит в Северна Америка, съобщава Bloomberg.

GM и Panasonic са се ангажирали да закупуват 18 000 метрични тона активен аноден материал годишно за период от шест до седем години, изтъква Nouveau Monde Graphite.

Миннодобивната компания развива проект в канадската провинция Квебек, на около 100 мили (около 160 км) северно от Монреал, и планира да построи графитен концентратор наблизо. Рафиниращо съоръжение за производство на активен аноден материал, който съставлява около половината от батерията в електрическо превозно средство, също ще бъде изградено в Беканкур, Квебек, където GM и Ford Motor Co. строят заводи за компоненти за батерии.

Разходите за изграждане на цялата операция се оценяват на около 1,2 млрд. долара, а Nouveau Monde Graphite планира да набере 725 млн. долара дълг и 475 млн. долара собствен капитал.

Сега GM и Panasonic инжектират по 25 милиона долара в компанията.

„Нуждаехме се от играчи, готови да се ангажират за период от 10 години, така че тук имаме три години строителство и седем години доставка в големи количества“, посочва главният изпълнителен директор на Nouveau Monde Ерик Десоние. „Вече ще можем да създадем финансова структура, което иначе нямаше как да се случи. Това наистина е най-важният етап за нас, за да продължим напредъка си“, добавя той.

Фирмата е подкрепена и от финансовия клон на правителството на Квебек, базираната в Лондон частна инвестиционна компания Pallinghurst Resources LLP и японската Mitsui & Co.

Графитът е ключов материал, използван за направата на анода, отрицателния електрод в електромобилните батерии, докато катодът е положителният електрод, който включва литий. В Северна Америка почти не се произвежда графит за батерии, а веригата на доставки на батерии разчита до голяма степен на Китай, който разполага с най-малко 90% от глобалния капацитет на естествен графитен анод, изчислява BloombergNEF.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:49 | 15.02.24 г.
fallback
Още от Новини виж още