Китайският автомобилен производител BYD ще обмисли изграждането на втори монтажен завод в Европа през 2025 г., заяви ръководителят на европейския бизнес на компанията Майкъл Шу, цитиран от Ройтерс.
Шу подчерта, че BYD иска да стане водещ производител на електрически превозни средства в Европа до 2030 г.
„Убедени сме, че можем да бъдем на водеща позиция до 2030 г.“, заяви той на конференцията Future of the Car, организирана от Financial Times.
BYD обяви миналия декември, че ще построи завод за електромобили в Унгария, превръщайки се в първия голям китайски автомобилен производител с производствена база в Европа.
Коментарите на Шу са предхождани от визитата на китайския президент Си Дзинпин в Унгария, като това беше третата и последна спирка на държавни глава в рамките на неговото първо посещение в Европа от пет години.
Под управлението на премиера Виктор Орбан Унгария се превърна във важен търговски и инвестиционен партньор за Китай, за разлика от някои други страни от Европейския съюз (ЕС).
Топлите политически отношения бяха осребрени в инвестиции, след като китайски производители на батерии и електрически превозни средства започнаха да създават производствени съоръжения в Унгария.
Производител на електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) е сред най-големите инвеститори в страната със завод на стойност 7,3 млрд. евро в Дебрецен.
В края на април BYD отчете увеличение на приходите и нетната печалба, въпреки че резултатите изостанаха от пазарните прогнози.
След като измести Volkswagen Group AG като най-продаваната автомобилна марка в Китай миналата година, BYD реши да укрепи позицията си, като намали цените на моделите в своята гама. Най-евтиният ѝ модел, популярният хечбек Seagull, сега започва на цена от 69 800 юана, или по-малко от 10 000 долара.
Компанията също така навлиза в премиум и ултралуксозния сегмент на пазара, като миналата седмица представи четири нови модела и една концепция в рамките на своите марки Denza, Yangwang и Fang Cheng Bao на автомобилното изложение в Пекин.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
преди 1 година Май е време за short на акциите на BMW, Dimler, ... BYD унищожиха конкуренцията в Китай, а сега стъпват в Европа - не е трудно да се предвиди какво следва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година успех на всички бъдещи притежатели на поднебесни талиги , аз каквото трябва съм видял в тях и съм си направил сметката ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар