Почти един на всеки трима европейци обмисля възможността да кара автомобил с абонамент, или дългосрочен наем, като алтернатива на собствеността в бъдеще, показва ново проучване на консултантската фирма McKinsey, цитирано от Epicent.
Потребителите оценяват гъвкавостта на абонаментните автомобилни планове, тъй като търсят по-необвързващи ангажименти, които изключват поддръжката и разходите за амортизация при превозните средства.
Много от европейците също така ценят удобството на фиксираната месечна цена, която покрива всички разходи.
„Абонаментните услуги за автомобили навлязоха в Европа, особено при по-младите шофьори. Те дават на водачите повече гъвкавост и по-голям избор. Цената на собствеността може да бъде непосилна за по-младите купувачи в големите европейски градове, особено след като се включи застраховката. Тук абонаментът за автомобил предлага използването на автомобил без всички неприятности на пълното притежание. Това е част от движението „мобилност като услуга“, което се разраства в региона“, коментира Дейвид Бейли, професор по бизнес икономика в Училището по бизнес в Бирмингам.
Йеспер Хил-Кярсгаар, главен изпълнителен директор на услугата за автомобилен абонамент Dribe, отбелязва, че няколко големи компании от европейската автомобилна индустрия проявяват интерес към този модел.
„Отчитане нарастващ брой представителства, които проучват нови потоци от приходи, за да се приспособят към промяната в технологиите и поведението на потребителите. Мнозина виждат абонаментните модели като катализатор за растеж“, изтъква Хил-Кярсгаар. „Индустрията разпознава възможностите, предоставени от този вид решение, което позволява внедряване на абонаментна услуга без значителни инвестиции. Автоматизираните процеси и опростеното цифрово управление намаляват нуждата от труд“, добавя той.
Според Бейли нарастващият интерес към абонаментите за автомобили сред дилърите е свързан с новите опции, които те предлагат при електрическите превозни средства.
„Значителните първоначални разходи за притежание на електрически превозни средства, свързани със скъпите батерии и авангардните технологии, могат да представляват финансово предизвикателство за много потребители. В съчетание с несигурността около бъдещите стойности на препродажба, абонаментните модели осигуряват гъвкав начин за прегръщане на бъдещето на мобилността, без да се поемат тежки финансови ангажименти“, посочва от своя страна Хил-Кярсгаар.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 1 година До: cyclop : Форма на либерастки кумънизъм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Hahoto2Твоите и моите не но, на Алехандро -със сигурност. От деца никой не изисква строго, а те нито знаят, нито могат сами да изискват. Детска му работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година В дългосрочен план няма да излязат сметките! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година А, бе, оферта си е, отвсякъде, лизинговите къщи са си го сметнали, но и за частният потребител е супер оферта, да не говорим пък за юридическите лица. И, най-важното, след 3, 5 години караш отново нов автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop никой... винаги са ми били смешни хора като теб, които си мислят, че притежават нещо и цял живот е слуга на вещите! Нищо не притежаваш, идваш гол и си заминаваш гол... набий си го в шизофреничния мозък! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година OWN NOTHING AND BE HAPPY. А кой ще притежава всичко? отговор Сигнализирай за неуместен коментар