След мъчителни преговори, подължили рекордните 70 часа, ръководството на най-голямата автомобилна компания в Европа Volkswagen успя да се разбере със синдикатите, пише CNBC. Споразумението, което беше наречено от представителите на работниците "Коледно чудо", предвижда съкращаване на 35 хил. работни места и намаляване на производството, но не и затваряне на заводи.
Намаляването на броя на служителите ще стане поетапно през следващите пет години, намаляване на заплати няма да има веднага, но служителите са се отказали от някои бонуси, допълва Bloomberg.
Ръководството на VW преговаря с представители на синдикатите от септември насам. Одобрените мерки ще сп естяват по 4 млрд. евро годишно в средносрочен план. Те са значително по-меки от предложените първоначално от ръководството на компанията за драстични съкращения, но не е ясно дали ще бъдат одобрени от инвеститорите, които вече видяха спад на цената на акциите на компанията с 21% през 2024 година.
100 хил. служители на компанията стачкуваха през миналия месец - най-мащабният протест в 87-годишната история на автомобилната компания.Те бяха категорично против идеите за намаляване на заплати, съкращаване на производството и затварянето на заводи на територията на Германия, което щеше да се случи за първи път в историята на компанията.
Споразумението беше приветствано от икономическия министър Роберт Хабек. "Сега трябва да работим заедно, за да подновим и укрепим конкурентоспособността на автомобилната индустрия и да дадем нов тласък на електромобилността", се казва в изявление на оглавяваното от него министерство. И двете носят добавена стойност и заетост в Германия и Европа, допълни той.
Пазарите очакваха подобно развитие и акциите на VW поскъпнаха с 1,7% в петъчната търговия до цена от 88,80 евро за брой.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 11 месеца Бяx почти импoтeнтeн, а сeга правя CEKC по 3 часа без пpeкъсване, нaкаpайте пpиятелката си да свъpши пoне пeт пъти пoдpед:----- https://***/testo отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Алехандро600 млрд. в евро! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Между другото, Активите на Тесла са за $107 млрд, на Фолкваген - 600 млрд., или, ако Тесла фалира, инвеститорите ще го духат, докато ако Фолксваген сгъне, ще се разплати и като погаси всички задължения към инвеститори, банки, ще му останат поне 200 млрд. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца че нищо не могат да направят и купиха Китайска софтуерна компания за $2 милиарда да им пооправи софтуера, че да не спира всеки 20 минути.Трябваше още по-сериозни мерки да се вземат, не най-драстичните, но поне да се осигурят икономи от още 2 млрд. евро на година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Фолксваген имат $340 милиарда дългове. За последните две тримесечия доходите им спаднаха с 42%, и никой не им купува колите в Китай и САЩ.Що се отнася до скъпите мързеливци които работпт във Фолксваген - всяка кола има средно по $7300 разходи за труд. При Китайците е $2000, при Тесла $3000. Чистата печалва на Фолксваген е 3.4% при Тесла е 16.8%. Тесла прави една кола за 9 часа, Фолксваген за 33.След като пропиля около $8 милиарда за разработка на собствен софтуер, Фолксваген разбра, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Гошогошев Ах колко мразите да смятате копейкопоклонниците и колко обичате да си съчинявате. Малко цифри за домашно! VW произвеждат 9,310,000 автомобила през 2023 с 678,000 работници, или това прави около 14 автомобила на работник за година. Skoda, която е в същата група, произвежда 888,000 автомобила през 2023 с почти 35,000 работници, или това прави 25 автомобила на работник. Нарича се ефективност! Да му изсъхнат топките на този дето ни прецака за завода на Skoda, сигурно съм го споменавал отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: Гошогошев===Аналаговтролколхозник, остави ги тези никакви немски фирми продаващи 15 млн. автомобила на година, а кажи - кво става с АвтоВАЗ, много драматични неща излизат... И, едни смешни продажби, на китайски автамабили, а относно интереса да не обелваме дума... Та, кво си чул? Ще ги бъде ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца VW приключва с Германия, Порше също ,за Мерцедес се чуват едни такива нездрави приказки отговор Сигнализирай за неуместен коментар