Didi Global Inc. отчете тримесечна загуба, което представлява удар за китайския лидер в споделената мобилност, който проучва евентуално листване в Хонконг до края на тази година, съобщава Bloomberg.
Компанията записа нетна загуба от 1,3 млрд. юана (180 млн. долара) за четвъртото тримесечие на 2024 б., спрямо печалба година по-рано.
Приходите се повишават със 7,1% до 52,9 млрд. юана, като разходите също растат. Международният бизнес на компанията отчита загуба, отразявайки нарастващите разходи за разширяване.
Слабото представяне подчертава неравномерното възстановяване на китайския лидер в споделената мобилност след регулаторните репресии отпреди няколко години.
Didi, която е известна като китайския конкурент на Uber Technologies Inc., загуби голяма част от пазарната си стойност, след като Пекин премахна практиките за споделяне на данни между известни компании в интернет индустрията.
Китайското правителство принуди компанията да се оттегли от борсата в Ню Йорк през 2021 г. и спря приложенията ѝ, което засегна крайния резултат. Нейните акции вече се търгуват само извънборсово и остават значително под цената от времето на листването ѝ от 14 долара за акция.
Компанията планира да се листне в Хонконг, въпреки че графикът за това остава неясен.
Междувременно Didi търси свеж капитал за своя бизнес с автономни превози, което може да оцени звеното на около 5 млрд. долара. В рамките на Китай бизнесът на компанията за споделена мобилност отчете рекордните 5,3 млн. трансакции през тримесечието.
Didi управлява автопарк от над 200 автономни превозни средства, които са тествани по улиците в Пекин, Гуанджоу и Шанхай. Китайската фирма представи първото си концептуално роботакси, Didi Neuron, през април 2023 г.
Компанията може да използва приходите от листването, за да продължи да разработва технологии за автономно шофиране и да ускори масовото производство на своите роботаксита, посочва един от източниците.
По-рано тази година Didi Autonomous Driving набра 298 млн. долара от инвеститори, водени от Guangzhou Automobile Group Co. в кръг на финансиране от серия C. В списъка с поддръжници на компанията влизат още SoftBank Vision Fund, IDG Capital, CCB International и фирмата за алтернативни инвестиции CPE.