Didi Global Inc. отчете тримесечна загуба, което представлява удар за китайския лидер в споделената мобилност, който проучва евентуално листване в Хонконг до края на тази година, съобщава Bloomberg.
Компанията записа нетна загуба от 1,3 млрд. юана (180 млн. долара) за четвъртото тримесечие на 2024 б., спрямо печалба година по-рано.
Приходите се повишават със 7,1% до 52,9 млрд. юана, като разходите също растат. Международният бизнес на компанията отчита загуба, отразявайки нарастващите разходи за разширяване.
Слабото представяне подчертава неравномерното възстановяване на китайския лидер в споделената мобилност след регулаторните репресии отпреди няколко години.
Didi, която е известна като китайския конкурент на Uber Technologies Inc., загуби голяма част от пазарната си стойност, след като Пекин премахна практиките за споделяне на данни между известни компании в интернет индустрията.
Китайското правителство принуди компанията да се оттегли от борсата в Ню Йорк през 2021 г. и спря приложенията ѝ, което засегна крайния резултат. Нейните акции вече се търгуват само извънборсово и остават значително под цената от времето на листването ѝ от 14 долара за акция.
Компанията планира да се листне в Хонконг, въпреки че графикът за това остава неясен.
Междувременно Didi търси свеж капитал за своя бизнес с автономни превози, което може да оцени звеното на около 5 млрд. долара. В рамките на Китай бизнесът на компанията за споделена мобилност отчете рекордните 5,3 млн. трансакции през тримесечието.
Didi управлява автопарк от над 200 автономни превозни средства, които са тествани по улиците в Пекин, Гуанджоу и Шанхай. Китайската фирма представи първото си концептуално роботакси, Didi Neuron, през април 2023 г.
Компанията може да използва приходите от листването, за да продължи да разработва технологии за автономно шофиране и да ускори масовото производство на своите роботаксита, посочва един от източниците.
По-рано тази година Didi Autonomous Driving набра 298 млн. долара от инвеститори, водени от Guangzhou Automobile Group Co. в кръг на финансиране от серия C. В списъка с поддръжници на компанията влизат още SoftBank Vision Fund, IDG Capital, CCB International и фирмата за алтернативни инвестиции CPE.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна