Германският автомобилен концерн BMW проведе планирано обновяване на един от най-популярните си модели - 5-Series, съобщават от компанията. Модернизацията засяга не само външния вид, но и оборудването и двигателите. На фейслифт са подложени седана, комбито, хибрида и спортното M5.
„Петицата” вече се предлага серийно с би-ксенон светлини, а в допълнителното оборудване присъстват напълно светодиодни адаптивни фарове, 10.25-инчов дисплей и мултимедиен комплекс iDrive (версия 4.2). Освен това сред опциите са са появили нови материали и цветове за интериора, както и нов вид джанти.
Като цяло промените в дизайна не са големи, като засягат най-вече броните и светлините. Версията Gran Turismo има леко изменена задната част, като багажникът вече предлага с 60 литра повече - 500 л.
Що се касае до моторите, голямата новост при тях е версията 518d. Тя е налична за седана и комбито, като се оборудва с дефорсиран до 143 к.с. 2.0 литров турбо-мотор, чийто въртящ момент е 360 Нм.
Преработена е и версията 520d (184 к.с. и 380 Нм), която вече е по-икономична и по-екологична, като заменя ековарианта EfficientDynamics. Освен това тази модификация вече се предлага и със система за задвижване на четирите xDrive. Нивото на вредните емисии СО2 на 518d и 520d е еднакво, като е сведено до 119 г/км.
Третата новост при двигателите е версията 550i, която вече е по-мощна. Битурбо агрегатът с обем 4.4 литра развива 450 к.с. и 650 Нм вместо досегашните 407 к.с. и 600 Нм. Увеличението на мощността обаче не се отразява негативно на разхода на гориво, а точно обратното. Новата модификация харчи 8.8 л/100 км, докато при старата разходът бе 10.4 л/100. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.6 секунди. Всички мотори отговарят на еко-нормата Euro6.
Промяната е засегнала и спортната модификация М5. Тя също е с обновени светлини, броня и решетка на радиатора, като е получила и пакетът Competition Package, който досега се предлагаше на купето М6. Благодарение на него е намалено с 0.1 секунди времето за ускорение от 0 до 100 км/ч – 4.2 секунди. В този пакет влизат 4.4 литров V8 битурбо мотор, форсиран до 575 к.с., пренастроено окачване (нови пружини, прекалибровани амортисьори и стабилизатори), а също така и нови характеристики на диференциала, кормилното управление и системата за стабилизация. Версията М5, както и М6, могат да бъдат разпознати и по новите 20-инчови джанти.
Още снимки на новите 5-Series, 5-Series GT и М5 вижте в Automedia.bg


Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад
На протеста в София: 9-ма са задържани на КПП-тата
Ги Пармлен бе избран за втори път за президент на Швейцария
Проверяват неправомерно поставена станция на мобилен оператор на пл. "Независимост"
Маколи Кълкин: Баща ми заслужава да умре сам