Германският автомобилен концерн Audi направи световна премиера на своя нов електрически SUV – Audi e-tron в САЩ, като подчерта важната роля на Amazon в разработката на зарядните станции, предназначени за зареждане на новия електромобил, предава Ройтерс.
Представянето на електрическия SUV се състоя в „задния двор“ на пионера при електромобилите Tesla – Сан Франциско, като отвори нова глава в историята на германската компания.
Audi предвижда да пусне общо 12 нови модела автомобила, задвижвани с електричество, до 2025 г.
Превозното средство ще се предлага в САЩ от следващата година при начална цена от 75 795 долара без да се включва данъчната отстъпка от 7500 долара.
Батерията на електромобила, която ще се произвежда в Белгия, има капацитет от 95 киловатчаса и е интегрирана под подовото пространство.
Audi, наред с други европейски компании като Daimler, BMW, Volkswagen и Volvo, се стреми към мащабно разширяване на пазара за луксозни електромобили с идеята да се преборят за по-голям дял от него, измествайки доминанта Tesla.
“Искам Audi да се превърне в най-големия производител на електромобили в Америка в дългосрочен план“, заяви президентът на американското звено на компанията Скот Кео пред Ройтерс.
Audi и Volkswagen използват пускането на новия SUV в САЩ през 2019 г., за да решат междувременно един от основните проблеми пред разширяването на продажбите на електромобили – липсата на удобни методи за зареждане на батериите.
Audi ще си партнира с американския технологичен гигант Amazon, който ще трябва да продаде и монтира на купувачите домашни системи за зареждане, съобщиха представители на германския концерн в понеделник.
Amazon ще доставя хардуера и ще наема електротехници, които да инсталират необходимото оборудване за зареждане на батериите в домашни условия.
Партньорството на Amazon с Audi е първият случай, в който американската компания за онлайн търговия сключва подобна сделка с производител на автомобили. Това дава ясни сигнали, че Amazon цели да разшири обхвата на своята дейност, като навлезе още по-сериозно в домовете на потребителите.
„Виждаме, че зарядните инсталации могат да се превърнат в изключително успешен и важен бизнес“, смята Пат Бигател, директор на звеното Amazon Home Services.
Ръководството на Audi заяви, че домашните зарядни станции ще струват около 1000 долара в зависимост от електрическата инсталация на съответното жилище.
В тази връзка Tesla предлага стенен конектор за домашно зареждане на цена от 500 долара.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
преди 7 години Нещо много интересни данни вадиш за теслата. Първо се появява 75квч, после стават 100... Обяснявам просто - доброто на ел колите е че изначално технологията е достатъчно развита. Няма как да си "напред" защото основните компоненти вече ги има и няма на къде да се развиват КПД-то е почти 100% на мотора. Същото е и с батерията! Тя или е 70кв/ч или 100кв/ч няма как тая със 70 да е "по-добра". Пробега зависи основно от сцепление, въздушно съпротивление, маса, терен и всичко друго но не и моторите и батерията!!! А всички знаем колко отговаря на реални условия написаните данни. Да обобщя - ако сложим "развитите" двигатели и батерия на Тесла на е-трона той ще измине далеч по-малко километри!!! В случая добре е да се види и цената която предлага Ауди и Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години От преставените данни за eTron, модела за съжаление на Ауди се конкурира с Model X 75D. Въпреки батерията от 95kW, колата изминава 400км, колкото и 75D, но с 20kW по-малко! Теглото на батерията е 700kg за 95кВч, а на Тесла е 590кг но за 100кВч. Е-трона е малко по-бавен при ускорение до 100км с 0,6 секунди. Отделно Модел Х е за повече хора 5-6-7. От данни те се вижда преимуществото на Тесла в батериите и в електромоторите!Но това засега са само цифри, ще видим следващата година как ще им вървят продажбите и на Model X, MB CQC и Audi eTron!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Браво на Audi. И Мерцедес и Ауди се прицелиха в най-слабият модел на Тесла Model X, което е похвално. Но по технически характеристики, засега нещата не са в тяхна полза. Ще трябва да изчакаме продажбите и тестовете за да видим, как ще се държат колите. Но е хубаво, че почна да има конкуренция и ще падат цените!;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години не ми стана ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години И къде ще са Тесла 2025та? На Марс сигурно, а Ауди тепърва ЩЕ изкарвали сума ти велики модели.Мнооого закъсня германската света троица. След десет години ще видим в какво състояние ще е и дали още ще е троица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години като те чета ми иде да повърна, закъснели са трънци ... на акъл си като мишето с тая разлика че защитаваме една теза! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Закъснели сте гълабчета Тесла вече произвежда по 200 К ел автомобили и се движи към целта от 1 милион Много скоро След построяване на фабриките си в Китай и Европа Но все пак това е прогрес Вече никои не се съмнява в бъдещето на ел автомобили отговор Сигнализирай за неуместен коментар