fallback

Как въпреки нацисткото си минало една "костенурка" завладя Америка

Само за десетилетие Volkswagen Beetle успява да се превърне в символ на потребителския бунт в САЩ

11:06 | 01.06.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Следвоенният период в САЩ не е особено плодотворен за германския автомобилен производител Volkswagen. През 1955 г. компанията от Волфсбург е отговорна за по-малко от 30 000 продадени коли в САЩ, където през същата година общо са пласирани 7,9 милиона машини, пише в обзорен материал Bloomberg.

В края на десетилетието продажбите на германците нарастват до над 120 000 годишно, а след още десет години вече надминават един милион. За всичко това е виновен един автомобил със спартанска механика, чаровен външен вид, и най-вече ниска цена.

Volkswagen Beetle започва живота си като идея в главата на Адолф Хитлер, който възлага на Фердинанд Порше да направи достъпен, икономичен и практичен автомобил за германския народ. Гениалният според мнозина инженер започва работа по колата през 1934 г., създавайки изключително прост, но ефективен боксерен двигател, разположен в задната част на купето. Именно той кара Хитлер да се усмихне на паметния кадър, запечатан от фотографите по време на представянето на ранен макет на колата.

Така или иначе, произходът на „костенурката“ й пречи да се наложи на американския пазар. Местните клиенти са недоверчиви и не приемат германския автомобил като свой.

В началото на Студената война обаче Западна Германия добива репутацията на политически съюзник на САЩ. Топлите отношения между двете страни позволяват на американски журналисти да посетят завода на Volkswagen във Волфсбург.

Впечатлени от технологичния напредък на преуспяващата компания, те бързо й лепват прякора „Малката Америка“, превръщайки я в символ на следвоенната трансформация на Западна Германия. Американската преса прави и нещо много важно – уверява читателите си, че колите на Volkswagen се произвеждат според американските принципи на производство, което успешно заличава срамното нацистко минало на компанията.

Увеличавайки присъствието си на чуждите пазари, Volkswagen успешно се възползва от разцъфващата американска икономика през 50-те. По това време клиентите търсят сигурен и достъпен семеен автомобил. Volkswagen им дава точно това. Beetle предлага място за четирима и техния багаж, разходът на гориво е потресаващо нисък за американските стандарти, техниката му е изключително надеждна, а цената му по това време в САЩ е 1495 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:00 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още