IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как въпреки нацисткото си минало една "костенурка" завладя Америка

Само за десетилетие Volkswagen Beetle успява да се превърне в символ на потребителския бунт в САЩ

11:06 | 01.06.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Американската истерия по Beetle се разраства толкова, че десетки външни компании започват да печелят от успеха на модела.<em>&nbsp;Снимка: Ройтерс</em></p>

Американската истерия по Beetle се разраства толкова, че десетки външни компании започват да печелят от успеха на модела. Снимка: Ройтерс

Германците напипват и чувствителната струна на протеста в душата на средностатистическия американски клиент, на когото му е писнало да плаща около 3000 долара за автомобил родно производство, разполагащ с огромен и лаком осемцилиндров двигател, ненужно висока мощност, автоматична трансмисия със склонност към повреди, климатик и разточителен дизайн.

Огромната разлика между двете разбирания за автомобилостроене играе положителна роля в съдбата на непретенциозния Beetle, който разполага с едва 36 к.с. във време, в което нормалното американско комби има 150 к.с. В края на десетилетието „бръмбарът“ се превръща в символ на потребителски бунт, а в началото на 60-те автомобилът става особено популярен и сред последователите на Хипи движението.

През това десетилетие колата претърпява многократни подобрения на механиката, но никога не загърбва оригиналния си дизайн. Рекламните й кампании са поети от известната агенция Doyle Dane Bernbach, чийто екип представя колата като забавна, вярна и любопитна – почти като човешко същество.

Собственикът на Volkswagen Beetle вече има репутацията на разумен човек в материално общество, изпълнено с празни обещания. Една от най-запомнящите се реклами на Beetle по това време е празна страница в списание, а слоганът е, че Volkswagen просто няма какво ново да покаже, защото колата е прекалено добра, за да бъде променяна.

Американската истерия по Beetle се разраства толкова, че десетки външни компании започват да печелят от успеха на модела. Врати отварят фирми, занимаващи се с модифициране на „бръмбари“, които в началото на 60-те продават хиляди комплекти за трансформация на стандартния автомобил в евтина състезателна кола за уикенда или плажно бъги с огромни гуми.

Класическият модел е свален от производство в САЩ през 1980 г., когато в централната емисия новини на телевизия CBS водещите носталгично съобщават, че „част от нашия живот си отива заедно с тази кола.“ През 1998 г. американският клон на Volkswagen представя наследника на Beetle, който недвусмислено нарича New Beetle. Той обаче така и не успява да докосне славата на своя родител. Цената на колата е висока, двигателят е разположен отпред, чарът на оригинала е съвсем бегло доближен, а купето трудно би могло да бъде наречено малко.

Още новини на автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:00 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
stanislavr
преди 10 години
Последният бръмбар type 1 е слязъл от конвейра 2003г в Мексико след 58 години производство от 1945г, type 2 - ван все още се произвежда в Бразилия.В щатите продажбите спадат заради т.нар. "chicket tax". New Beetle се е произвеждал в Мексико и Германия, а след 2010г - във Виетнам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още