fallback

В Китай криза за автопазара няма

Икономиката в страната удари 20-годишно дъно, но продажбите на автомобили бележат двуцифрен ръст

14:43 | 12.08.13 г.

Продажбите на нови автомобили в Китай вървят нагоре, въпреки забавянето на икономическия растеж на страната, който тази година достигна 20-годишно дъно, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. През юли на най-големия автомобилен пазар в света са реализирани 1,24 милиона автомобила, което представлява ръст от 10,5% в сравнение със същия месец на миналата година. Така увеличението при продажбите през отпускарския юли надхвърля това през май и юни, когато бе съответно 9,3 и 9%. За периода януари - юли в Китай са продадени 9,9 млн. нови автомобила, което представлява увеличение от 13,4% спрямо първото полугодие на миналата година. Продажбите на нови превозни средства през юли, включително на търговски автомобили, достигат 1,52 млн. - ръст от 9,9%. Сред най-успешните местни производители на автомобили е Great Wall Motor Co. Компанията, която произвежда част от моделите си в България, е реализирала 60 115 превозни средства през юли, регистрирайки увеличениe при продажбите си от 21%. Друг голям местен производител - Geely Automobile Holdings Ltd., записва увеличение през месеца от 20%, реализирайки на пазара 21 502 автомобила. При чуждестранните компании също се наблюдава ръст. General Motors Co. и техният китайски партньор записват 221 580 продажби през изминалия месец, което представлява увеличение от 11%. При Ford Motor Co. увеличението достига цели 71%. Не така добро е представянето на японските марки в Китай, които заради териториалните спорове между двете страни, продължават да губят позиции. Nissan Motor Co. например записва ръст от едва 1,8% с 90 900 продажби през месеца, а при Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co. се наблюдава спад. Най-голямата автомобилна компания в света е реализирала в Китай през юли с 3,5% по-малко нови коли - 75 600 броя. При Honda Motor Co. понижението е 1,7%, като продажбите достигат 51 140. Все пак японските марки са увеличили леко пазарния си дял през изминалия месец - от 16,46% през юни до 17,61%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:15 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още