fallback

Ernst&Young: Китай става все по-важен за германските автоконцерни

Volkswagen, Daimler и BMW са пласирали над една трета от продукцията си през миналата година в страната

18:48 | 29.01.18 г.
Автор - снимка
Създател

Китайският пазар става все по-важен за германските производители на автомобили. Volkswagen, Daimler и BMW са пласирали 34,9 на сто от продукцията си през миналата година в Китай, става ясно от анализ на компанията за професионални услуги Ernst&Young, цитиран от DPA.

През 2009 г. например този дял бе наполовина по-нисък.

Най-силно зависим от Китай е VW: 40 на сто от продадените през 2017 г. автомобили на концерна са заминали към китайски клиенти.  Пазарният дял на трите германски автомобилни компании в Китай е 22 на сто, като отчита увеличение за първи път след няколко години спад, показва още проучването.

Тъй като данъчните облекчения за по-малките коли изтекоха, ръстът на продажбите на китайския пазар спада от 18% на едва 2%. 

Петер Фус от Ernst&Young обаче има големи очаквания за бъдещите продажби на германски автомобили в Китай, като прогнозира увеличение на пазарния дял с 3-4 процента през следващата година. Целта на страната е да увеличи продажбите на електрически автомобили, което може и да се окаже предизвикателство, тъй като германските производители изостават в тази област. 

„Ръстовете на продажбите на германските концерни наистина се забавят от 13 на сто до около 8 на сто. Това обаче е доста по-добър резултат от общия пазар и им позволи да завладеят пазарни дялове“, казва той. 

От 2019 г. 10 процента от колите, продавани в Китай, ще трябва да бъдат оборудвани с двигатели с електрическо задвижване. Германските компании не могат да си позволят да загубят солидната си позиция в Китай, предупреди Фус. 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:52 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още