fallback

Краят на германската доминация в автомобилния бизнес?

Азиатските концерни се представят все по-добре по отношение на печалбата и маржа

18:31 | 21.08.18 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германските производители на автомобили преодоляха дългогодишното господство на американските си колеги. Те преживяха "японския шок" от 80-те години на миналия век, световния успех на Toyota и Co. и последвалите агресивни завоевания на пазара от страна на корейците. Все по-ожесточената конкуренция в индустрията в крайна сметка доведе до това, че компаниите от Германия се превърнаха в запазена марка за качество в продължение на почти 20 години. Но абсолютната доминация на германците в автомобилната индустрия сега очевидно приключва.

Има много признаци за това: като проблема с Дизелгейт, чийто край, но, уви, и начало, не се виждат. Появата на нови, вълнуващи конкуренти като Tesla и други оценявани на милиарди претенденти, като Google, Apple или Uber. Но вече има и конкретни данни, които демонстрират началната слабост на германските производители. Или възобновената сила на конкуренцията. Защото точно онези производители на автомобили, които бяха почти напълно отписани, понастоящем са на върха: японците.

Изглеждаше, че те ще попаднат във вихъра на американските производители, ударени от финансовата криза. Toyota беше тежко засегната, Honda, Mazda и Nissan все още нямат агресивността от миналото си. Почти всички японски производители на автомобили имат своите амбициозни планове за Европа. По-добре да пазиш това, което имаш. Да растеш бавно, да растеш органично. „Не купувайте пазарни дялове", казват те. Е, принципно така се казва, когато нямате достатъчно мощ за офанзива.

Но в момента финансовите отчети на японските производители са блестящи. Изглеждат толкова добре, че германските конкуренти бяха изхвърлени от трона тази година, сочи анализ на консултантската фирма EY. Най-големи печалби и най-добрият марж през второто тримесечие на годината генерират два японски производителя, пише в свой анализ Die Welt.

Volkswagen все още е номер едно в бранша от гледна точка на чистия размер. Мярката за това са данните за продажбите, а там Volkswagen във второто тримесечие е лидер с 2,619 милиона коли и микробуси пред Toyota с 2,615 милиона продадени едници. През този период концернът от Волфсбург е генерирал приходи за 61 млрд. евро, докато оборотът на Toyota достига едва 57 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:27 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още