Нека насочим автомобилната индустрия към бъдеще, в което автономното шофиране не е просто възможност, а реалност, пише Хенрик Грийн в коментар за Euronews.
Невероятен технологичен напредък беше постигнат с автономните превозни средства, от интегрирането на технологията LiDAR до напредъка при изкуствения интелект (ИИ) и машинното обучение, които обещават трансформиращо въздействие върху автомобилната индустрия.
И все пак, въпреки техните ясни ползи - по-голяма ефективност на разходите, по-малко задръствания и по-ниски нива на въглеродни емисии - широкото приемане на автономната технология остава някъде напред в бъдещето.
Ако ни ръководи историята, рискуваме да повторим същите погрешни стъпки с автономното шофиране, както направихме с електрическия транспорт.
В продължение на един век технологията за електрически превозни средства оставаше латентна, чакайки правилното съвпадение на технология и бизнес модели, за да отключи своя потенциал.
И докато технологията за електрификация съществува вече и тази за автономно транспортиране се доближава до търговските превозни средства, едно от ключовите предизвикателства е в привеждането в съответствие на правилните бизнес модели с тези решения, за да се покажат предимствата им и да се катализира по-широко приемане и прилагане, изтъква Грийн.
Възможност за превоз на товари
Товарният транспорт е идеалната индустрия за внедряване и мащабиране на автономни технологии и има огромна възможност да оглави усилията в доказването на нейната зрялост и ускоряване на търговските приложения.
Милиони стоки трябва да се транспортират всеки ден — между складове, до и от дистрибуторски центрове и до магазини или клиенти.
Повтарящият се характер на това движение, обикновено на къси разстояния и при ниски скорости, без много човешки пътници на борда, както и неговият огромен обем, поставят товарите в особено изгодна позиция.
Тези пътувания са по-предсказуеми, тъй като камионите са склонни да минават по едни и същи маршрути от точка А до точка Б редовно и често в специално обособени зони.
С по-малко външни фактори, които го се взимат под внимание, това означава, че превозните средства могат да работят в среда с по-ниски нива на сложност, където условията са оптимални за развитие на автономни технологии, без да се сблъскват с неочаквани инциденти, често срещани в обществения трафик.
Като цяло индустрията за товарни превози се ръководи от факти, така че ако можете да докажете, че дадено решение е по-евтино, по-екологично и оперативно по-ефективно и ефикасно, тогава то ще се насочи към тази посока.
Постепенният подход е най-добрият път напред
Шосейният товарен превоз е идеален бизнес модел за съчетаване на технологията за автономно шофиране, но наред със създаването на регулаторна рамка за него, той ще изисква постепенен подход към автоматизацията, за да работи в дългосрочен план.
Отнема време за внедряване на иновации и за развитие на нови технологии, като автономните превозни средства. Това е маратон, а не спринт, категоричен е Грийн.
Контролираният иновативен процес на дигитализация, електрифициране и автоматизиране на различни случаи на използване, като автомобилния товарен транспорт, е от решаващо значение за осигуряване на безопасни и ефективни автономни превозни средства по обществените пътища.
По-плавният процес на внедряване също позволява на предприемачите и учените да се справят систематично с пречките, като същевременно им позволява да разработват, тестват и усъвършенстват своите иновации.
Чрез усъвършенстване на автономните превозни средства ние осъзнаваме, че резултатите са икономически жизнеспособни. Това от своя страна привлича инвеститори и партньорства, което след това улеснява широкото, сигурно внедряване на автономни технологии.
Автономията е нашето бъдеще
Ние сме във вълнуваща преломна точка по отношение на автономните технологии. Грийн вярва, че в близко бъдеще ще видим масово внедряване на автономни превозни средства, водени от тежкотоварните превозни средства.
Предизвикателствата обаче остават. Това е пътуване, което трябва да предприемем колективно, като използваме партньорства и инвестиции, за да стимулираме иновациите и да осигурим нашето автономно бъдеще.
Пътят напред е постлан с възможности. Като се учим от минали грешки и възприемаме постепенен, стратегически подход към автоматизацията, можем да отключим пълния потенциал на автономните технологии.
Нека тласнем автомобилната индустрия към бъдеще, в което автономията не е просто възможност, а реалност, заключва Грийн.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад