Дали дните на автомобилите с двигатели с вътрешно горене са преброени?
Според Том Рафтъри от списание Forbes, вече можем да изброим седем причини, поради които, бензиновите и дизелови двигатели съвсем скоро ще станат част от историята. Все още сме в началото на масовия преход към електромобилите, но той ще се случи много по-скоро отколкото всички очакват.
Нека обаче да видим конкретните причини, които ще осигурят надмощието на електрическите коли.
Вижте какво става в Китай
Китай е най-големият автомобилен пазар в света и там има изискване за всеки производител, който присъства на пазара, да предлага поне 10% от колите си със задвижване с „нова енергия” (т.е електрическо). Тези 10% са изискването до 2019, за 2020 процентът скача на 12, а до 2020 вече трябва да са 25. В резултат на това големите играчи на китайския пазар много бързо откриха електрификацията. Tesla също е тук – с разрешително за местно производство, но без местен партньор плюс договорка с Шанхай за строежа на първата гигафабрика за батерии извън Щатите.
Цените на батериите продължават да падат
През 2010 година цената на 1 киловатчас мощност на батерия струваше 1000 долара. До 2017 година тази цена падна до 200 долара и ще продължи да пада. Прогнозите на Илон Мъск са, че до 2 години 1 киловатчас ще струва 100 долара. Точно цената от 100 долара за киловатчас мощност се смята за точката, при която цените на електромобилите и конвенционалните автомобили ще се изравнят. Накратко, до 2020 година цените на батериите ще са спаднали с 90 процента и ще продължат да падат.
Но капацитетът им ще продължи да расте
Притесненията за пробега с едно зареждане на батериите продължават да се топят. Пробегът на литиево-йонните батерии расте с 5 до 8% на година, през 2020 година вече се очакват повече масови модели с пробег около 1000 километра. А това е напълно съизмеримо с постиженията на икономичните дизелови модели.
Електрическите батерии имат дълъг живот
Това е точно обратното на мнението, което се е наложило в обществото. Изследване на батериите, използвани при моделите S и X на Tesla показва, че след 270 000 пробег батериите са запазили 91% от оригиналния си капацитет. С други думи, на 30 000 километра се губи 1 процент от капацитета на батерията. Засега обаче няма достоверни данни за това как се представят батериите, използвани от другите производители на масови електромобили.
Електромобилите са по-надеждни
Най-малкото защото са по-семпли. Задвижващата система на един автомобил с бензинов или дизелов мотор съдържа над 2000 движещи се части, докато при електромобилите тази бройка е около 20. А анализ на данните от сервизното обслужване на определена бройка електромобили в Щатите показва, че обикновено те имат нужда от по-евтини и редки ремонти.
Вижте останалите причини в продължението в Automedia.bg


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert


преди 7 години Сигурно Измамника са го взели на работа в инвестора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 1 киловатчас мощност на батерияАвторът на тази мисъл следва да има 2 по физика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не си прав, за градско каране електричките са върха. Като имаш едни 300км. сигурни пробег, реално ще зареждаш на няколко дена или седмица дори според карането. Дори и в гаража си ще зареждаш като не бързаш, оставяш през нощта на евтиния ток и забравяш за бензиностанциите.Проблемът е извънградското, за там електроавтомобилите не стават. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Коренна промяна няма да има, а ще скоро ще се чуе пук електрическия балон и на всички ще стане ясно, че електричката за нищо не става и всички икономически модели базирани на нея са обречени на провал. Досега не е известна нито една иновация, която да се е родила от държавни субсидии, всички опити са завършили по един и същи начин т.е. с неуспех. Скоро всички надежди ще бъдат попарени, а акциите на тесла ще станат 0$ за къс. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години В момента ако три коли се наредят на опашка за зареждане.. то третия ще трябва да чака близо 2 часа. Ненормална работа. Ако пък зареждането е за 5 минути, то 100КВч батерия ще трябва да и се подава мощност повече от 1 мегават всяка секунда през тия 5 минути :) това си е доста.. а и загряването също ще е проблем. После ако се наредят няколко коли едновременно да се зареждат всичко се умножава. Такава мощност да се докара до една мижава зарядна станция.. не е шега работа. А в един град би трябвало да има много такива. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Сегашният ми автомобил има малък резервоар, 45л., с един минавам около 600-700км. Но не реално пробегът е проблема, а времето за зареждане. Резервоар се пълни за 2-3 минути, колкото да починеш и да изпиеш едно кафе. А батерията се зарежда с часове. Дори и да има някакво бързо зареждане, пак е поне час за някакви 50-60%, което си е време.И да, лятно време се случва да мина наведнъж по 1500км., с презареждане разбира се.Затова и казах, ако се сменят батериите може би ще е решение. Единствено не мога да си представя как ще стане това ако си в чужбина, т.е. пак пречка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Смяната на батериите не е толкова лесно нещо - тежат много към 500 кила да речем :) Проблемът е бавното зареждане сега и проблемът с голямата консумация при бързо зареждане в бъдеще. Щото от някъде ще трябва да дойде тази голяма мощност за заряда. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Как е проблем с 1000 км? Ти 1000 км без да спираш ли караш? То дори повечето с ДВГ не могат да минат толкова с един резервоар. Очевидно въпроса е дали има достатъчно мощни станции по пътя, на всеки стотина километра примерно, това че в нашата дълбока провинция още са малко, не значи че навсякъде е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Много приказки тип реклама, а реално дори и цената не е основния проблем.Основният проблем е ниският пробег от 300-400км., реално ако тръгнеш от столицата не знаеш дали ще се добереш до Бургас ... А ако трябва да пътуваш на по-дълго растояние е още по-неопределено и най-вече бавно ако се броят престоите за зареждане. Дори и 1000км. да стане пробега с едно зареждане, пак е пробем човек да отиде на почивка в Гърция или Турция с такъв автомобил.Затова по-скоро проблемът е остарялото мислене. Ако се въведе CaS това ще е промяната (Car as Service). Караш и сменяш батериите като свършат за минута и продължаваш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар