Автомобилната индустрия се приближава все по-близо до масовото производство на т.нар. „свързани коли“ и автономни превозни средства, но продължават да същестуват редица предизвикателства пред законодателите от Европейския съюз, ако решат да насърчат развитието на технологията, която съвпада с дългосрочните им цели за ограничаване на пътните произшествия в транспортния сектор до 2050 г., съобщава Euractiv.
През 2003 г. Европейската комисия (ЕК) публикува своята трета Програма за безопасност по европейските пътища, с което искаше да намали наполовина катастрофите до 2010 г.
След като ЕК не успя да постигне тази цел, тя измести крайния срок до 2020 г., като добави още седем цели, свързани с безопасността по пътищата: по-добро обучение за кандидат-шофьорите; подобряване на пътната инфраструктура и безопасността при шофиране; стимулиране на използването на системи за интелигентен транспорт; услуги за спешно реагиране при катастрофи и др.
В същото време автомобилният сектор започна да напредва технологично в разработването на превозни средства с автономно задвижване, като законодателите в Европа си задават въпроса „Как може свързаните и автономни автомобили да подобрят условията за безопасност по пътищата“?
Отговорът може да дойде чрез разработваната мрежова технология за свързаните коли по европейските пътища.
Докато ЕК работи върху детайлите на своя делегиран акт за свързаните коли като част от Директивата за интелигентна транспортна система, дебатът по този въпрос раздели заинтересованите страни на две групи: такива, които подкрепят използването на 5G технологията, и други, които залагат на WiFi свързването при този тип автомобили.
Очаква се Комисията да обяви своето предложение до зимата, като не възнамерява да вземе отношение по въпроса за използваната технология за свързване. Тя ще остави производителите да намерят правилния начин за интегриране на една от двете мрежи, като има възможност да бъдат произведени автомобили, които да полазват и двете технологии.
Налице е обаче явна разлика в предпочитанията на заинтересованите страни.
Докато производителите на автомобили биха предпочели ЕК да разбере ползите от инсталирането на сателитна връзка от типа „от превозно средство на превозно средство“ (vehicle-to-vehicle, V2V), базирана на къси WiFi сигнали, телекомуникационните оператори по-скоро акцентират върху ползите от системата C-V2X, технология, работеща на по-дълги разстояния, която позволява връзката да се осъществява посредством изградена инфраструктура, считана за жизненоважна стъпка за прилагането на 5G в автономните превозни средства.
Телекомуникационната индустрия вижда голям потенциал в 5G пазара и се стреми да използва максимално своите капиталови инвестиции в тази насока.
Компаниите, принадлежащи към „Автономната асоциация 5G”, чиито членове са концерни като BMW и Daimler, Vodafone и Nokia, подписаха отворено писмо до ЕК, призовавайки изпълнителния орган на Европейския съюз да осъзнае пълните предимства на C-V2X системата.
През юли тази година италианският производител на мотоциклети Ducati участва в първата европейска демонстрация на тази система за комуникация между мотори и автомобили.
„Това е перфектната демонстрация, която показва плюсовете на модерните технологии, които драстично ще подобрят безопасността при шофиране“, заяви Пиерлуиджи Зампиери, мениджър иновации в Ducati Motor Holding.
С приемането на Директивата през 2015 г. ЕК дава предимство на WiFi технологията, декларирайки, че „първоначалното разгръщане на комуникациите „от превозно средство към превозно средство“ и „от превозно средство към инфраструктура“ ще се основава на вече наличните технологии“.
Очаква се законодателното звено към ЕК, което е отговорно за изготвянето на детайлите по документа, да финализира своето предложение в близките месеци.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението