fallback

Как Турция планира да привлече инвестицията на Volkswagen?

Страната има добри шансове, защото разполага с обучени кадри и с мрежа от доставчици на авточасти

10:37 | 16.04.19 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В последните седмици турските медии се активизират по отношение на тема, която не е чужда и на икономическите издания у  нас – плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen да изгради нова фабрика в Югоизточна Европа.

Така например Daily Sabah, англоезичното издание на едноименния турски вестник, публикува кратка статия за „многобройните слухове през последните месеци", отнасящи се до плановете на Volkswagen да строи нов завод в Югоизточна Европа. Изданието цитира публикуваната и от Investor информация на DPA, че най-силните кандидати за инвестицията са България и Турция.

Алпер Канджа, шеф на турската Асоциация на автодоставчиците „Тайсад", казва по същата тема пред германското издание AutomobilWoche, че Турция упражнява натиск върху концерна: „Турската общественост очаква, че Volkswagen ще има предвид страната не само като свой пазар, но и като производител на автомобили." Германските медии припомнят, че през миналата година Volkswagen е продал в Турция около 120 000 автомобила от различни свои марки. На фона на обтегнатите отношения между Германия и Турция Канджа казва още: „Трябва да бъде излъчен положителен сигнал. А една нова инвестиция в Турция би била много подходяща в този смисъл." Ебру Кунт Акън от Германо-турската външнотърговска камара казва пред Augsburger Allgemeine, че акцентът не бива да се поставя толкова върху политиката. Според нея, важни са икономическите показатели на Турция. На същото мнение е и турският генерален консул в Щутгарт Мехмет Еркан Йомер: „Макар и да съществуват политически различия помежду ни, нашите икономически отношения са силни", казва той. Според публикацията в AutomobilWoche Турция смята, че има добри шансове да привлече инвестицията, защото разполага с обучени кадри и с мрежа от доставчици на авточасти и екипировка. На същото мнение е и хамбургският социолог Ясар Айдън. Той добавя, че турският вътрешен пазар е голям, производствените разходи – ниски, а кадрите – добре квалифицирани. Пред Augsburger Allgemeine Айдън обяснява, че поради ръста на безработицата в Турция на трудовия пазар могат да се намерят достатъчно добре обучени хора. Но предимствата на Турция не се изчерпват само с това, казва Айдън и изброява: Турция има свободен достъп до вътрешния пазар на ЕС, предимство е и близостта с Азия, с Близкия Изток и със сферата на руско влияние. А освен това турската държава насърчава с много пари изследователската и развойната дейност в автомобилостроенето, припомня той. 

По материал на Deutsche Welle

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:11 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още