Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

България и Турция са в шортлистата за новия завод на Volkswagen

Делегация от концерна е посетила София в началото на април, преди посещението на германския президент, предава DPA

България и Турция са в шортлистата за новия завод на Volkswagen

Снимка: Ройтерс

Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.

И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.

По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.

Още по темата

Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.

Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.

Неотдавна стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат премахнати в администрацията поради автоматизация. Базираният във Волфсбург производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тези средства 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.

Той също така обяви, че производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за асемблиране на множество марки, като се търси място в Източна Европа. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.

Новият завод ще трябва облекчи производството на Skoda. През миналата година главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW Бернар Майер заяви, че капацитетът на заводите на Skoda в Европа е напълно запълнен.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Евгения Маринова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (26)

   1| 2| 3    
0
 
0
 
26
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
Все пак България е в Европейският съюз, а валутния борд ни приближава към Еврозоната. Завод за асемблиране е добра възможност за нас - не е комбинат, не е производство, а ще е и за електромобили.... Дано!
0
 
5
 
25
Blueberry до: caller
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
В София заради централната администрация? Да няма да висят по гишета за документи?
0
 
5
 
24
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
То такива вече си ги имаме, завод за сглобяване нямаме. И двете са необходими.
0
 
7
 
23
преди 11 месеца
Няма профилна снимка
ама като че ли за България е по добре да се строят повече малки и средни предприятия за компоненти отколкото един голям за краен автомобил.Щото автомобила се произвежда и после нов и тн. а компонентите за жижнения цикъл на един автомобил може 2=3 да се произведат
0
 
8
 
22
преди 11 месеца
До №21

Само след няколко месеца ще разберем кой от двама ни е прав.....

Още от Икономика и политика
НС обсъжда утре удължаване на извънредното положение и актуализацията на бюджета