fallback

Азия трябва да препише от Европа в теста за електрификация на транспорта

Липсата на добра политика за автомобилната индустрия относно замърсяването и прехода към електрификация спъва азиатските пазари към налагане на електромобилите

20:06 | 19.06.20 г. 1

Макото Учида не можеше да бъде по-ясен. Според изказване на главния изпълнителен директор на Nissan Motor от миналия месец електрическите автомобили ще бъдат доминираща тема за неговата компания. А Китай ще играе водеща роля в плана на Учида.

Японският автомобилен производител беше смятан за един от големите лидери в комерсиализацията на електрически превозни средства със своя модел Nissan Leaf. Сега, според Учида, електромобилите ще бъдат нещо, "което да насочи ресурсите" на концерна към плана му за преструктуриране до фискалната 2023 г.

Тези думи бяха изречени, след като компанията отчете годишна нетна загуба в размер на 671 млрд. йени (6.2 млрд. долара).

До 2023 г. Nissan планира да пусне над осем нови електрически модела - включително Ariya, приветстван от Учида като „флагман на новия Nissan“ заради своята модерна технология за помощ при шофиране, като същевременно намали размера на продуктовото си портфолио с 20%, в сравнение с 2018 г.

И Учида изрази особено големи надежди за Китай.

„Китай е силно възприемчив спрямо новите технологии, включително свързаните с автомобила информационни технологии за свързаност и електрическите превозни средства", заяви той.

Nissan далеч не е единствената автомобилна компания, която смята, че азиатските потребители ще ускорят прехода към електрически автомобили. Малко след като Учида говори на 28 май, германският концерн Volkswagen, най-големият производител на автомобили по пазарен дял в света, обяви, че ще инвестира 1 млрд. евро, за да придобие 50-процентен дял в компанията-майка на китайската държавна компания Anhui Jianghuai Automobile Group, или JAC Motors, и да поеме контрола над съвместното предприятие за електромобили, като увеличи своя дял от 50% на 75%.

електромобили

И американският концерн Tesla, която през май успя да се изкачи на първо място в Китай в надпреварата за най-продавано електрическо превозно средство, заяви още на 8 май, че се е договорил с местна банка за определяне на кредитна линия до 4 млрд. юана (565 млн. долара), която да използва за разширяването на производствената дейност в своята Gigafactory край Шанхай.

Но докато тези инвестиции и планове изразяват оптимизъм към едно бъдеще, изпълнено с електрически автомобили, краткосрочният поглед показва, че потребителите все още не са напълно убедени в тази идея.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:59 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още