През изминалата седмица Китай се сблъска с разочароващи продажби на нови енергийни превозни средства, в това число плъгин електромобили, превозни средства с горивни клетки и хибриди, отчитайки спад с 23,5% до 82 000 бройки през май. От друга страна общите продажби на китайския автомобилен пазар регистрираха ръст от 14,5% на годишна база до 2,194 милиона броя, подкрепени от правителствените стимули.
В случая на Китай пазарът беше подсилен от правителствената намеса, свързана със субсидиите за купувачите, което засегна доверието на потребителите. Но също така все още няма ясен знак за обръщане на негативната тенденция при продажбите на други големи пазари като Япония и Индия.
електромобили
Ръководителят на Tesla Inc. Илон Мъск представя кросоувъра Model Y. Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg
Това контрастира със ситуацията в Европа, където пазарът отбеляза скок в търсенето на електрически автомобили, подхранван от екологичните регулации, дори когато производителите гледат с надежда към Азия за дългосрочен растеж.
Анализаторите казват, че несъгласуваността на правителството по отношение на политиките и инфраструктурата изпращат съобщение, което възпира потребителите и оставя както правителствата, така и производителите пред риска да не достигнат своите цели.
„Правителствените субсидии предизвикват голяма несигурност, въпреки че са необходими за изкуственото понижаване на цената на електромобилите, за да привлекат потребителите. Множеството промени в субсидиите могат да озадачат пазара“, смята Нобухико Масимилиано Абе от A.T. Kearney, изтъквайки, че скъпите електрически автомобили с батерии все още са неконкурентоспособни на пазарна основа.
Калъм МакРий, автомобилен анализатор в GlobalData, също посочва, че много потребители са объркани от разнообразието от предлаганите превозни средства. "Потребителите все още не могат да разберат кое е най-доброто място за техните пари в условията на тази пазарна активност", изтъква той.
Според BloombergNEF продажбите на електрически автомобили в световен мащаб са скочили до 2,1 млн. броя през 2019 г., спрямо 450 000 през 2015 г. Но делът на електромобилите в общите продажби на автомобили все още е малък. Анализаторите очакват този дял да достигне 2,7% през 2020 г. Китай е най-големият пазар на електрически автомобили, представляващ 47% от продажбите на електрически автомобили в световен мащаб, показват данни на Международната агенция по енергетика (МАЕ).


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години И откога умните трябва да преписват от идиoтите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар