fallback

В Китай са продадени повече е-коли през 2021 г., отколкото по света година по-рано

Световният дял на електромобилите достига 9% от общите продажби през миналата година

12:28 | 28.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Обемът на продажби на електрически превозни средства в Китай за 2021 г. надминава световното търсене на електромобили за 2020 г., сочи проучване на BanklessTimes.

През последното десетилетие станахме свидетели на огромен ръст при продажби на електрически превозни средства в световен мащаб. Днес по пътищата се движат повече от 16 млн. електромобила, докато през 2012 г. техният брой се изчислява на едва 130 хил.

Част от този растеж се дължи на понижаващите се цени на литиево-йонните батерии, които са от решаващо значение при определянето на първоначалните разходи за покупка. Освен това се наблюдава повишаване на международното търсене на устойчиви от климатична гледна точка превозни средства.

Според изчисленията на BanklessTimes през 2021 г. продажбите на електромобили достигат 6,6 млн. броя, което представлява около 9-процента от общите продажби на леки коли по света.

Обемите на продажба на електромобили за 2021 г. са нараснали двойно спрямо данните за 2020 г. и почти тройно в сравнение с 2019 г.

Според BanklessTimes годишното потребление на електроенергия от 16-те милиона електромобила, които се движат вече по пътищата, достига 30 тераватчаса (ТВтч). Това е равно на годишното производство на електроенергия на страна като Ирландия.

 

 

Китай води в налагането на електромобилите

Данните показват, че декември е бил най-силният месец през 2021 г. по отношение на търсенето на електромобили. На трите водещи пазара продажбите на електрически коли през този месец надвишават над два пъти статистиката за януари.

Китай остава най-големият пазар на електромобили в света. През миналата година в страната са продадени на дребно около 3,4 млн. електрически превозни средства. Това е повече от общия обем на продажби в света през 2020 г.

Продажбите в Китай нарастват почти трикратно спрямо предходната година.

От 2015 г. азиатската страна отчита най-бързия темп на растеж при електромобилите в глобален мащаб. Страната е напът да изпълни правителствената цел за постигане на 20-процентен дял на електрическите коли от общите национални продажби до 2025 г.

Защо китайският пазар процъфтява?

Няколко причини обясняват бързото налагане на електромобилите в Китай.

Първо, Пекин удължи субсидиите за сектора и за тази година. Това доведе до засилено търсене в края на миналата година, тъй като клиентите искаха да се възползват от по-високия размер на държавната помощ, която беше в сила през 2021 г. 

Второ, Китай се радва на значително разнообразие на електрически модели. Подобно на малката кола Wuling Hongguang Mini, произведена от SAIC-GM-Wuling, някои компании осигуряват достъпни за широката общественост електромобили вместо да се опитват да се конкурират с доказаните имена в сегмента при луксозния клас.

Какво се случва в ЕС?

Интересно е да се отбележи, че продажбите на електромобили в Европейския съюз (ЕС) изпреварват тези на дизелови превозни средства през 2021 г .

Обемът на продажби в сегмента в блока достига 2,3 млн. броя. Темпът на растеж обаче се охлажда през миналата година.

През 2020 г. европейският пазар на електромобили отчете двукратен ръст на продажбите спрямо 2019 г. Строгите ограничения на емисиите, които регионът прие, отчасти обясняват този скок.

Продажбите достигана своя пик през четвъртото тримесечие, като пазарният дял на електромобилите премина границата от 20% през последния месец на 2021 г., изпреварвайки този на дизеловите коли.

Tesla доминира на пазара в САЩ

Американският електромобилен пазар също отчете силни резултати. През 2021 г. в страната бяха продадени над 500 хил. електрически коли, с което делът на този тип превозни средства от общите продажби достига 4,5%.

Tesla остава безспорен лидер. Концернът стои зад над 50% от всички продажби в сегмента. Въпреки това делът на Tesla се понижава спрямо отчетените през 2020 г. 65% заради засилващата се конкуренция.

Навсякъде другаде обаче продажбите на електромобили значително изостават. Делът им остава под 2% от продажбите в останалите страни. Това отчасти се високите първоначални разходи за закупуване на електрически автомобили и липсата на развита зарядна инфраструктура, изтъкват от BanklessTimes.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:10 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още