fallback

Volkswagen трябва да убеди скептичните инвеститори относно своя план за Китай

Много анализатори и акционери изразяват съмнения относно опита на германския концерн да си върне загубените позиции на най-големия автомобилен пазар в света

10:45 | 22.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автомобилен концерн Volkswagen AG е изправен пред трудна битка, в която трябва да убеди инвеститорите, че може да направи обрат в Китай, пише Bloomberg.

След като беше изпреварена от китайската BYD Co. като най-голям производител на автомобили в страната по пазарен дял, Volkswagen сега казва, че ще ѝ отнеме две години, до 2026 г., да започне да си възвръща загубените позиции на най-големия пазар на автомобили в света. Тази прогноза хвърля сянка върху поредица от ключови срещи тази седмица, включително презентации пред инвеститори в Пекин.

„Съмняваме се, че Volkswagen може да убеди пазара, че негативната тенденция може да бъде спряна или обърната“, изтъква анализаторът на UBS Патрик Хумел.

Volkswagen не успя да потуши негативните настроения сред инвеститорите, откакто закъсненията в разработката на редица нови модели и грешките в софтуера накараха компанията да смени Херберт Дийс като главен изпълнителен директор на цялата група с ръководителя на Porsche Оливер Блуме през 2022 г. Под ръководството на Блуме автомобилният производител създаде нови партньорства в Китай, обединявайки се с местния производител на електромобили XPeng Inc. и започна дълбока трансформация, за да увеличи възвръщаемостта на основната едноименна марка.

Акциите на Volkswagen изостават от тези на основните конкуренти. Графика: Bloomberg

Инвеститорите ще търсят от Блуме свеж оптимизъм на предстоящия „Ден на капиталовите пазари“ на Volkswagen на 24 април, наречен „Ден на Китай“, последван от автомобилното изложение в Пекин. Досега акционерите остават разколебани. Акциите на Volkswagen поевтиняха с около 13%, откакто Блуме пое управлението, докато цената на акциите на конкурента Stellantis NV, който значително по-ефективно електрифицира гамата си, почти се удвои през същия период.

Volkswagen не е единственият автопроизводител, който се бори с възхода на местната автомобилна индустрия в Китай. Германските концерни BMW AG и Mercedes-Benz Group AG отбелязаха спад на пазарния си дял, особено сред електрическите модели, тъй като компании като BYD и Nio Inc. взеха преднина с конкурентни цени и модели, оборудвани с най-новите технологични екстри.

Но трудностите на Volkswagen се открояват. Рентабилността на нейните съвместни предприятия в Китай намалява от 2015 г. насам и сега е приблизително наполовина от тогавашната, изчислява Bernstein. След като отчете 2,6 млрд. евро оперативна печалба през 2023 г., Volkswagen очаква да генерира едва 1,5 млрд. евро от тези бизнеси тази година.

Volkswagen предлага най-голям потенциал за възвръщаемост. Графика: Bloomberg

„Времето може да изтича за Volkswagen“, коментира Пал Скирта, анализатор в B Metzler Seel Sohn & Co AG. „Липсата на достъпни електромобили в сравнение с китайските марки, както и с някои други европейски брандове за масовия пазар, може да натежи върху оценката на групата през следващите тримесечия“, добавя той.

Все пак 16 от 26 борсови анализатори, анкетирани от Bloomberg, залагат на рейтинг „купувай“ за акциите на Volkswagen, до голяма степен поради ниската ѝ оценка в момента. Само двама препоръчват продажба на акциите.

Хорст Шнайдер от Bank of America Corp. дори посочва Volkswagen като свой най-добър избор, виждайки потенциал компанията да повиши насоките си след второто тримесечие, след като издаде консервативна прогноза.

Мориц Кроненбергер, портфолио мениджър в Union Investment Privatfonds, е съгласен с възможността Volkswagen да повиши насоките си, но предупреди, че перспективите все още са несигурни.

„Ние, купувачите, губим пари, след като Volkswagen отново започне да показва разочароващи резултати“, изтъква Кроненбергер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:45 | 22.04.24 г.
fallback
Още от Анализи виж още