IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen готви достъпен електромобил за пазара през 2027 г.

Компанията планира да пусне 11 нови електрически превозни средства под марката Volkswagen през следващите три години

19:20 | 14.03.24 г.
Автор - снимка
Създател
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме. Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG представи график за пускане на базово електрическо превозно средство до 2027 г., като шефът на едноименната марка на германската група  Томас Шефер каза, че компанията ще реши през следващите седмици с кой модел да продължи напред.

Четири проектни екипа в момента работят върху предложения за превозното средство, което носи работното име ID.1, разкри Шефер на групова презентация, на която беше изложен представителен автомобил. Слайдове от презентация показват, че автомобилът може да бъде готов до 2027 г., съобщава Ройтерс.

Компанията планира да пусне 11 нови електрически превозни средства под марката Volkswagen през следващите три години, включително ID.2, чийто дебют се очаква през 2026 г., като превозното средство ще се предлага на цена от около 25 000 евро. Някои модели ще бъдат разработени съвместно с китайския производител Xpeng само за китайския пазар.

Главният изпълнителен директор на групата Оливер Блуме заяви ден по-рано, че тази година ще бъде взето решение за изграждането на базов модел за около 20 000 евро. „Работим концептуално върху решение и не изключваме партньорства в тази област“, ​​посочи той.

Производителят, който се е заел с намаляване на разходите с 10 млрд. евро в едноименната си марка, също така заяви, че по-тясното сътрудничество е довело до 80% увеличение на оперативната печалба при основните му марки за масовия пазар миналата година.

Групата, включваща Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Skoda и SEAT/CUPRA, отчете оперативна печалба от 7,3 млрд. евро, главно поради по-високите продажби.

„Чрез тясно сътрудничество между нашите марки, ние работим по-ефективно, ставаме по-конкурентоспособни и повишаваме нашата иновативност за нашите клиенти по целия свят“, подчертава   Шефер.

Свързаните ефекти от по-тясното сътрудничество трябва да укрепят резултатите тази година, каза германският производител на автомобили, който също очаква повече продажби поради подобреното предлагане на суровини и компоненти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:58 | 14.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още