IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen ще се придържа към електромобилната си стратегия за САЩ през 2024 г.

Компанията ще се опита да завладее по-голям пазарен дял чрез разширяване на продуктовата си гама в сегмента на SUV моделите

12:33 | 09.02.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна група Volkswagen се придържа към плановете си да пусне 25 модела електрически превозни средства в Северна Америка до 2030 г., но е готова да коригира бизнеса си спрямо промените на пазара, изтъква пред Ройтерс Пабло Ди Си, ръководител на американското звено на компанията.

„Когато гледам данните от януари, сегментът на електромобилите продължава да расте“, изтъква Ди Си във видео интервю преди реч в кулоарите на автомобилното изложение в Чикаго. Електрическите превозни средства представляват 8,5% от продажбите на автомобили в Северна Америка през януари спрямо малко под 8% за миналата година, добавя той.

Въпреки това темпът на растеж се забавя. Ще са необходими повече инвестиции в зарядна инфраструктура и допълнителна държавна подкрепа за разширяване на продажбите на електромобили в средните американски щати, посочва Ди Си.

General Motors и Ford, наред с други автомобилни производители, забавиха инвестициите в електрически превозни средства в отговор на охлаждащия се растеж на търсенето.

Volkswagen планира да добави още електрически модели към своята продуктова гама в САЩ. Очаква се електрическият ван ID.Buzz и седанът ID.7 да бъдат пуснати на американския пазар по-късно тази година, но няма да осигурят големи обеми на продажбите, коментира още Ди Си.

SUV сегментът предлага най-големи обеми на пазара в САЩ и Volkswagen разработва средни и по-големи електрически SUV-ове, за да увеличи продажбите и да постигне целта за 10% пазарен дял на своите марки в региона до 2030 г.

Северноамериканската електромобилна гама на групата също ще се разшири през 2026 г., за да включи произведени в САЩ SUV модели, продавани под възродената марка Scout.

Северноамериканската стратегия на марката Volkswagen започна бавно през 2022 г., когато автомобилният производител стартира продажбите на компактния електрически SUV ID.4. Продажбите на модела в САЩ нараснаха до 37 789 автомобила миналата година, изоставайки значително от обемите на Tesla, която разчита на Model Y и Model 3, и от тези на General Motors и Ford, които залагат съответно на Chevrolet Bolt и Mustang Mach-E.

Според Ди Си тази година марката Volkswagen ще се опита да се възползва от обновените версии на ID.4, които ще предлагат по-голям пробег, подобрен софтуер и ще се класират за данъчни отстъпки от 7500 долара.

Произведените в САЩ SUV модели Tesla Model Y отговарят на изискванията за пълната сума от стимулите за покупка на електромобили, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:32 | 09.02.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още